Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Menar du i nätbutiker här jämfört med nätbutiker i Tyskland? Eller jämför du på annat sätt?
Svensk moms är 25%, tysk 19%. Det förklarar förstås inte hela skillnaden, men lite ligger där. Jag är inte tillräckligt insatt i hur företagsbeskattning fungerar i Tyskland för att kunna avgöra om det finns fler skillnader där, som förklarar ytterligare en del av skillnaden.
av Buck666
Olja går ju generellt att köpa rätt billigt i Sverige. Alla andra delar köper man med fördel från tex Autodoc. När de har kampanj, vilket de har typ jämt, så är det under halva priset mot Volvo eller Mekonomen. Märkesgrejer

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av MagnusR
Om man ska klaga på Volvos priser så är det orättvist att inte nämna Mekonomen i samma andetag. Många gånger har jag funnit att delen jag behöver kostar mindre hos min lokala Volvo-handlare än Mekonomen. Behöver jag nämna att jag bojkottar Mekonomen sen många år tebax?
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har också jämfört delar jag behövde till min 854 Turbo en gång i tiden, mellan Volvo och Mekonomen. Jag fann också att Volvo var billigare.

Tack ska kolla in dom.

Väl värt pengarna att göra det [s][…]

Fasansfullt styg tomgång

Avgasutsläpp innan lambdasonden är aldri[…]

Volvo v70 D4 AWD råd

Övertyga dig om att kamremmen är bytt. O[…]