Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1513610
pergrein skrev: ons 28 sep 2022, 18:01 Denna har ju mycket utrustning.
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... /104019954

Eller är den för dyr?

Mvh
Per
För dem pengarna får han ju en helt ny v60 ;-)
#1513623
Lockis skrev:Om det är lönt med 4 mils räckvidd eller ej kan bara du avgöra.

Räcker 4 mils räckvidd till 90% av din dagliga körning?
Om ja, så har du väldigt lite fördelar med det nya batteriet sett till vad det kostar extra.
Fast begagnat är nästan lika dyrt som nytt idag. Så då handlar det om du kan vänta 19-20 månader på en bil.
Kan se rätt många fördelar med nya drivlinan, bortsett från räckvidden
- Motorn går mjukare och tystare
- Starkare elmotor = bensinmotorn går inte igång lika ofta
- Lägre förbrukning med tomt batteri
- Bättre fyrhjulsdrift
- Betydligt bättre prestanda
- Bättre samspel el/bensin
#1513624
bem skrev: Den S90 som länkades till har 65 kW (87 hk) elmotor och därmed bara 11,6 kWh hybridbatteri. Man kan se det lätt på Transportstyrelsens hemsida, sökning efter fordon på registreringsnr, se under Tekniska data, Motor och Miljö, rad "Effekt, max (för elmotor)". Jag är 100% säker för jag har en V90 Recharge med 65 kW elmotor.
Det skall vara 107 kW elmotor (143 hk), då är det det stora hybridbatteriet på 18,8 kWh med 3 batterilager. Det är det på Volvo Recharge laddhybrider MY22 late eller senare.
Ja, dessutom står det 392 hk under effekt, nya har 455.
#1513654
perhall skrev: ons 28 sep 2022, 21:19
bem skrev: Den S90 som länkades till har 65 kW (87 hk) elmotor och därmed bara 11,6 kWh hybridbatteri. Man kan se det lätt på Transportstyrelsens hemsida, sökning efter fordon på registreringsnr, se under Tekniska data, Motor och Miljö, rad "Effekt, max (för elmotor)". Jag är 100% säker för jag har en V90 Recharge med 65 kW elmotor.
Det skall vara 107 kW elmotor (143 hk), då är det det stora hybridbatteriet på 18,8 kWh med 3 batterilager. Det är det på Volvo Recharge laddhybrider MY22 late eller senare.
Ja, dessutom står det 392 hk under effekt, nya har 455.
Skulle nästan gå ner i effekt bara för att slippa Google helvetet! :P
#1513698
HeavyMetal skrev: tor 29 sep 2022, 02:33 ...
Skulle nästan gå ner i effekt bara för att slippa Google helvetet! :P
Förstår vad du menar. Jag har Googlehelv... själv i bilen. Nåja det funkar för det mesta så det är väl rätt OK nu när man vant sig. Men mitt förtroende för Google infotainmentsystemet ligger väl inte på topp om jag utrycker mig försiktigt, efter 1 års användning. Google infotainmentsystemet kunde varit bättre och stabilare enligt min mening. Hade gärna haft ett extra batterilager i min V90 Recharge MY22 early, elmotorn på 87 hk räcker fint för normal körning, men hade inte sagt nej till 143 hk elmotor heller som MY22 late och nyare har.
#1513705
HeavyMetal skrev:
perhall skrev: ons 28 sep 2022, 21:19
bem skrev: Den S90 som länkades till har 65 kW (87 hk) elmotor och därmed bara 11,6 kWh hybridbatteri. Man kan se det lätt på Transportstyrelsens hemsida, sökning efter fordon på registreringsnr, se under Tekniska data, Motor och Miljö, rad "Effekt, max (för elmotor)". Jag är 100% säker för jag har en V90 Recharge med 65 kW elmotor.
Det skall vara 107 kW elmotor (143 hk), då är det det stora hybridbatteriet på 18,8 kWh med 3 batterilager. Det är det på Volvo Recharge laddhybrider MY22 late eller senare.
Ja, dessutom står det 392 hk under effekt, nya har 455.
Skulle nästan gå ner i effekt bara för att slippa Google helvetet! :P
Du anar inte hur bitter jag är på mig själv som INTE tryckte på knappen för en V60 T8 Pro Edition My22 och istället avvaktade My23 :crying:
#1513715
Lockis skrev:
HeavyMetal skrev:
perhall skrev: ons 28 sep 2022, 21:19 Ja, dessutom står det 392 hk under effekt, nya har 455.
Skulle nästan gå ner i effekt bara för att slippa Google helvetet! :P
Du anar inte hur bitter jag är på mig själv som INTE tryckte på knappen för en V60 T8 Pro Edition My22 och istället avvaktade My23 :crying:
Å andra sidan var väl ProEdition extremt mycket utrustning för pengarna. Jag mellanspecade en T6 och det skilde ca 80-90 000 (minns ej exakt) mot en Pro T8, idag skiljer det säkert 180 000... ProEdition fanns inte på MY23
#1513752
perhall skrev: tor 29 sep 2022, 16:29
Lockis skrev:
HeavyMetal skrev:
Skulle nästan gå ner i effekt bara för att slippa Google helvetet! :P
Du anar inte hur bitter jag är på mig själv som INTE tryckte på knappen för en V60 T8 Pro Edition My22 och istället avvaktade My23 :crying:
Å andra sidan var väl ProEdition extremt mycket utrustning för pengarna. Jag mellanspecade en T6 och det skilde ca 80-90 000 (minns ej exakt) mot en Pro T8, idag skiljer det säkert 180 000... ProEdition fanns inte på MY23
Mina offerter:
T8 PRO 628tkr
T6 ultimate 608tkr

Så för 20tkr till hade jag fått sensus, T8 och B&W utöver vad jag beställt idag . Och jag hade dessutom haft bilen nu ;-)

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett

Vad kan vara nästa grej att kolla? Det finns […]