Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rompa
#1512364
Hej på er; när jag går in på Car.info så står det att min spolarburk är uppvärmd, stämmer verkligen detta. Bilen är en xc70my14
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1512365
Nej. Möjligen att munstyckena är det, ses genom att det finns en kabel fram till dom under huven.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1512367
Det står att jag har torkare i bak på min bil, infon där ska man ta med en nypa salt helt enkelt.
av Rompa
#1512370
Nix inga värmda munstycken, en del andra grejer som inte heller stämmer med bilen
Användarvisningsbild
av apersson850
#1512392
Torkare bak är inte ovanligt på en kombi, däremot.
När jag köpte min XC70, som är en 2012:a, då ingick eluppvärmda spolarmunstycken i något som kallades Herrgårdsvagnspaket. Där fanns även elektriskt manövrerad baklucka och lite annat krafs.
Året efter ingick inte upphettade munstycken i något paket alls, vilket rimligen gjorde det mycket ovanligare. Särskilt företagsbilar togs ofta ut med några lämpliga paket och så stannade det där.
av Yaniz
#1512723
apersson850 skrev:Torkare bak är inte ovanligt på en kombi, däremot.
Däremot är en kombi utan torkare bak ovanligt :-)
av OssianF
#1512787
Rompa skrev: lör 17 sep 2022, 13:44 Hej på er; när jag går in på Car.info så står det att min spolarburk är uppvärmd, stämmer verkligen detta. Bilen är en xc70my14
Hittade fel uppgift för min bil också. Stod att den skulle ha kamrem men den har kedja. Skrev till Car.info och påtalade detta. Det blev rättat. Har anmält flera felaktigheter och fått även dessa rättade.
M.a.o., skriv och påtala felaktigheter så får Du säkert detta rättat.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1512819
Jag har nog inte tittat där förut. Men kollade våra två XC70 nu. Ingen av bilarna har helt rätt information, så det tycks inte vara ovanligt att det är fel där.
av OssianF
#1512979
StefanN skrev:Nä, car.info är mer en hyffsad gissning tyvärr.
Om de som har felaktiga uppgifter på Car.info påtalar dessa kommer ju infon att successivt blir bättre.
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]