Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1471773
Idag har jag installerat backkameran som jag köpte från samma firma hos AliExpress som Android Auto-boxen.

Den fungerar, som väntat, och det finns linjer att styra efter. Än så länge är jag mer van att använda speglarna när jag backar men man vänjer sig väl. Kan nog vara bra när man ska backa till ett släp.
#1510685
Hej jag har precis installerat en likadan CarPlay i min v60 2012. Ljudet är väldigt lågt och brusar och störs av motorn. Vad gör jag för fel och hur rättar jag till det? I övrigt är jag supernöjd, gick väldigt smidigt att installera enligt deras video.
Tack på förhan
/ Håkan
#1510746
Hej Håkan, är det du som skrivit om detta i Volvo V60-forum på Facebook? Har du köpt boxen från Tereteknik och är det i så fall exakt samma box som vi köpte från AliExpress? Har varit nyfiken på Tereteknik men då jag redan provat boxen från AliExpress är jag inte taggad på att köpa exakt samma.
#1514049
Ja, det är med största sannolikhet exakt samma box. Fungerar utmärkt nu. Kopplade in en backkamera som fungerar utmärkt. Ska fixa inkopplingen till kamera i fronten, sen ör jag nöjd. Lite irriterande dock att så snart boxen kopplar upp sig mig bilen ställer telefonen för Spotify appen sig i CarPlay läge som jag måste ändra i min iPhone….varje gång
#1542367
Väcker liv i den här tråden för att höra om era installationer fortfarande funkar.
Har precis köpt en XC70 MY2016. Classic sport. Jag vill ha CarPlay och kameror, minst fram och bak - gärna 360 om det är möjligt.

Tar gärna mot råd och förslag på hur jag kan göra.
#1542413
Johanlwc skrev:Väcker liv i den här tråden för att höra om era installationer fortfarande funkar.
Har precis köpt en XC70 MY2016. Classic sport. Jag vill ha CarPlay och kameror, minst fram och bak - gärna 360 om det är möjligt.

Tar gärna mot råd och förslag på hur jag kan göra.
Jag som startade tråden har lagt till kameror både bak och fram och det funkar bra. Det.är inte superkvalitet på kamerorna, skydd mot väta menar jag, bildkvalitén är bra. Jag har bytt backkamera ett par gånger, just nu testar jag en infälld variant, mer lik original. De kostar ju bara ca 300 så man får precis vad man betalar för. Jag tror det finns 360-kameror om man vill ha det. Det har kommit en nyare version av produkten jag köpte från Kremersino, den har stöd för pekskärm också, då lägger man till det vid beställning.
Android Auto är kanon, säkert CarPlay också. Alltid nya kartor och inga problem med felvända fartkameror. Kartorna från Google, Waze eller vad man föredrar laddas inte ner lokalt så det drar ju mobildata men det är ju lite som leverpastej, rätt så billigt.
#1542538
Tack för svar!

Finns det ingångar för kamerorna till boxen?

Jag hittar även boxar på AliExpress likt den som Integrated Automation säljer. Något billigare än den Kremersino. Fast det är ju svårt att veta hur seriösa en del är med kundservice och sådär.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]