Tack för alla förslag och idéer.
Fråga .:
Vilket lim kan användas? (som rejält fäster på plasten)
Snabblim kändes spontant lite "risky" - men är kanske enda lösningen? - Batteriluckan är dock onödig att limma
Nyckeln består av två delar .:
- - En del med elektronik (batteri, kretskort och knappar)
- - Den andra delen med fjäder, nyckelblad och stöldtagg.
Hinner man inte trycka ihop dessa två delar, innan snabblimmet torkar, har man misslyckas och ett nytt skal måste införskaffas...
Bakgrund .:
Under körning, blir det små vibrationer, och tyngden av nyckelkroppen (skalet kretskort batteri) medför att skalet vill dela sig...
(förmodligen ännu värre om annat hänger i bilnyckeln)
Utmaningen - Om inte skalet sitter ihop (är limmat) -
Uppstår främst när bilen ska startas, en ganska stor vridande kraft i hela nyckelhållaren, som vill dela skalet.
Under denna resa, tryckte jag ihop nyckelskalet under startmomentet, samt fick trycka ihop nyckeln med jämna mellanrum - kanske för varje 50-100km. (det sa "klick" i stort sett varje gång...)
På slutet kunde den även vilja dela sig i fickan, vid t.ex. promenad.
För att behålla fjäder och allt till en hållbarare lösning har utförts, trycktes även då skalet ihop, med jämna mellanrum.
Det fungerade - men fick tänka/känna på nyckeln "hela tiden"...
Lösning .:
Att följa informationen i filmen samt limma skalet.
- Då kommer det nog att bli bra.
(Bara att spänna fjädern 2 varv, är i sig en utmaning.)
Jag trodde att det var fjädern som gått av efter bara 1,5-2år, och funderade hur man enkelt skulle öppna skalet för fjäderbyte när den gått av. (men det är omöjligt - Skalet måste limmas i vilket fall som helst.)
Väntar nu till reservnyckeln är i närheten innan limning utförs. (Även den nyckeln har ett "Kina skal".)
Tack så länge!