NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1509058
Vet inte om jag gjorde rätt, men när jag kopplat som du beskriver med bromsluftaren så vred jag på startnyckeln. (Blåsa fungerade inte för mig heller) Då fyllde det på ordentligt. Och om jag inte minns fel så hoppade den igång ganska direkt. Så för att undvika fylla behållaren så fick jag stänga av motorn. Men efter att kopplat bort bromsluftaren så startade den direkt igen.
#1509093
Som jag skrev verkar det vara genom pumpen det går trögt och frågan var då om det är normalt att det går så trögt att suga genom pumpen via returen?

De andra delarna går alltså lätt:
Tank - filter OK går lätt.
Tank - utlopp filter OK går lätt.
Tank - ingång pump (genomskinliga röret) OK går lätt.
Biten genom pumpen går skittungt även om jag lossar ingångsröret och alltså bara suger ut soppan som är i pumpen (suger i flödesriktningen från returen alltså, gröna kopplingen)
#1509797
Det är normalt att det går trögt genom pumpen. De måste vara mycket täta för att bibehålla det extrema trycket i ett commonrail-system.
Om du skulle suga så bra så den börjar snurra så skulle du vrida runt hela motorn...
Det skall även finnas en av ventilstyrd överströmningskanal för att släppa förbi övertryck men du kan nog aldrig suga över 1000 bar

För att förtydliga. Med pump menar jag dieselpumpen. Det finns ingen tankpump på dessa dieselbilar.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]