Moderator: Moderatorer

#1508474
@uniformerad, Så illa skadat att det inte gick att lag alltså :-(

Ja däck just nu är som roulette, tog två veckor extra för mina mc-däck att komma hem nu i juli jämfört med förra beställning som jag la i februari, beställde även nya vinterdäck i samma veva i februari och de kom hem på två dygn till Ullrix i Malmö, den enda jag handlar av när det gäller bildäck i alla fall. En sak om ett vettigt däck ska hittas men nu är det väl säkert ett likadant så sökfältet blir mer avsmalnat? Antar att även om det tagit lite tid säkert gått att ordna snabbare om du kunnat ringa några samtal och kunnat lösa det så.
#1508487
Meckigt. Kunde de inte bytt alla fyra däcken till nåt som fanns hemma ist? Borde bli billigare för försäkringsbolaget och smidigare för er än att berga från Danmark, betala hotell, hyrbil massa dagar osv.
#1508494
Micce1980 skrev: fre 12 aug 2022, 20:48 @uniformerad, Så illa skadat att det inte gick att lag alltså :-(

Ja däck just nu är som roulette, tog två veckor extra för mina mc-däck att komma hem nu i juli jämfört med förra beställning som jag la i februari, beställde även nya vinterdäck i samma veva i februari och de kom hem på två dygn till Ullrix i Malmö, den enda jag handlar av när det gäller bildäck i alla fall. En sak om ett vettigt däck ska hittas men nu är det väl säkert ett likadant så sökfältet blir mer avsmalnat? Antar att även om det tagit lite tid säkert gått att ordna snabbare om du kunnat ringa några samtal och kunnat lösa det så.
Jo, det måste ju vara samma typ av däck, och de inte finns tillgängliga i Sverige måste de beställa ett från utlandet, surt är det.
#1508495
sewen skrev: fre 12 aug 2022, 22:11 Meckigt. Kunde de inte bytt alla fyra däcken till nåt som fanns hemma ist? Borde bli billigare för försäkringsbolaget och smidigare för er än att berga från Danmark, betala hotell, hyrbil massa dagar osv.
Jo, jag har sagt att vi är villiga att betala för de tre extra däcken i så fall, men sådana beslut får inte en vanlig handläggare ta, utan de ska följa de styrningar de har.
Verkstaden ska i alla fall ha en eloge som ringde runt till alla firmor i Skåne i försök att hitta ett passande däck, men de gick bet på det.
Jag kommer ta en ny runda med försäkringsbolaget på måndag igen så får vi se om vi inte kan hitta en smidigare lösning.
#1508503
Tvättat bilen, beställt service då bilen nu blir fem år. La till bromsvätskebyte för 995kr, detta på Volvo i min stad.
Passade på att ladda bilen också, i träningssyfte. :-)
C7321537-9AB8-4CA7-B038-FD7DBC506FCD.jpeg
C7321537-9AB8-4CA7-B038-FD7DBC506FCD.jpeg (4.29 MiB) Visad 873 gånger
#1508534
Tankade fullt i Helsingör innan överfarten idag.
Dieseln är nästan exakt 5 kr/litern billigare där...
#1508663
Monterat insynsskyddet som inte fick följa med på semestern.
Har även räknat ut att semesterns 5 veckor resulterade i 917 mil varav 734 på europaresan.
Bilen tvättades innan långresan, så det är hög tid för det nu. :-)
#1508693
TommyP86 skrev: sön 14 aug 2022, 14:38 Bra jobbat Bild

Själv njuter man av nygjord hjulinställning. Den skulle man gjort tidigare…
Nåja, nu går det ett tag till. Nästa stopp blir kamremsbyte, max 900 mil dit.
Ja milen tuggar på när man har ledigt och är på resande fot :-)
#1508924
Bokat tid för service, i samband med detta ska bromsvätskan bytas och en hjulinställning göras.
Även "fjäder-ljudet" som uppkommer när man svänger ska felsökas och se vad det beror på. Förmodligen en fjäder som har hamnat fel eller en lagring som är dålig.
Var inne på att låta uppdatera all mjukvara i Sensus, men vet inte hur nödvändigt det är egentligen...
Och så kom jag på att jag missade bytet av oljan i lådan, får nog åka förbi imorgon och göra några tillägg. :-)
  • 1
  • 1676
  • 1677
  • 1678
  • 1679
  • 1680
  • 1845

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]