Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
vjohnj skrev:
EPSON skrev: tis 09 aug 2022, 18:56
vjohnj skrev: Vad är det fantasier att Hamas med andra har använt ex skolor/sjukhus som baser , när dom avfyrat missiler?
Källa på det?
Testa gör lite webb sökningar ang just det
Som sagt- Fantasin flödar. :-o
Användarvisningsbild
av Erik Å
Eskalering på gång? Det verkar som Ukraina (eller kanske lokala antiryska grupperingar) bombar den ryska flygbasen i Novofedorivka på Krim..

https://edition.cnn.com/2022/08/09/euro ... index.html

Och så är det uppenbarligen fler krig på gång
Kinas "uppvisning" utanför Taiwan visar som jag ser det att det bara är en tidsfråga innan Kina försöker sig på att "befria" Taiwan..
Undrar om Volvo kommer att överleva om detta händer, med tre fabriker i Kina och dessutom kinesiska ägare lär de hamna i en rätt knepig sits..
Användarvisningsbild
av Derank
Tjaffset mellan Taiwan och Kina har pågått sedan 50 talet så du kan nog vara lungn, det blir inget krig denna gång heller.
av Malmstroem
Jag hoppas du har rätt -- men är inte lika säker. Det som hänt senaste åren är att Kina börjar ha militär kapabilitet att invadera Taiwan. Det har de inte haft tidigare.

Det gör att svansföringen från Kinas sida är betydligt högre. Jämför reaktionen när de olika talmännen (Pelosi och Gingrich) besökte Taiwan.
Användarvisningsbild
av Allinug
Nu har det tydligen hänt något på Krim, med flygbasen. På nyheterna säger de att ”folk säger” att kriget har pågått sedan 2014 då Ryssland tog Krim, och det kommer inte att vara över förrän Ukraina tagit tillbaka Krim. Så det låter som en eskalering.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 147
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv