Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1505460
Söne skrev: sön 17 jul 2022, 21:15 Såklart att det finns sämre däck men jag tänkte nog pröva annat nästa gång.

Prova Goodyear AS4/AS5(nyaste) , har GY AS3 till 19" och har hållit i sig ganska bra sedan 2019. har inte ,mätt hur mycket mm. kvar det finns men tysta däck.
av KalleJ
#1505461
@UnleashFusion, Goodyear har släptt Eagle F1 Asymmetric 6. Men F1 AS däcken är ju mer i klass med Michelin Pilot. Dvs inte renodlade touring däck.

Fått punktering på däckkanten nygligen (går inte laga) trots slime gegga så pyser det lite på däcksidan. :mad:

Funderar på två nya Landsail Qirin 990 för 900kr däcket eller Hankook Prime 4 för 1295kr st
lokalt på däckbutik.
Alternativt beställa Falken Azenis FK520 online då jag har FK510 på bilen nu.

Det är en av anledningarna att inte köpa för dyra däck, har pluggar i två av däcken och nu fått något som gjort hål i däckkanten på 3:e däcket.
#1505499
Buck666 skrev: mån 18 jul 2022, 14:58 Lutar åt Hankook Ventus Prime 4, någon med erfarenhet av dem på V70?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
kollar man på testerna: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Hankoo ... rime-4.htm ser dom ganska bra för sitt pris. ~1300kr/st https://www.dackleader.se/bildack/hanko ... 8w-1389861
Värt och testa!
av Buck666
#1507855
Uppdaterar tråden: jag började med 2 däck fram, det blev Hankook Ventus Prime 4 och efter ett par dagar med däcken på så kan jag konstatera att de funkar bra, bilen går stadigt och är inte spårkänslig. Så nu beställer jag snart 2 till. Får återkomma om livslängden

Kan tillägga att Däckleader inte håller leverans innan 72 timmar som det står på hemsidan om det är någon som funderat på det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1507954
erniefågelholk skrev:Michelin primacy
Alltid runda
Ja, en anledning till att köpa Michelin är att det i princip aldrig är några problem med dem. Några tusenlappar hit eller dit spelar ingen roll, bara man slipper problem. I dagens läge är det bara några tankningars värde vi pratar om.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1507957
apersson850 skrev: tis 09 aug 2022, 10:05
erniefågelholk skrev:Michelin primacy
Alltid runda
Ja, en anledning till att köpa Michelin är att det i princip aldrig är några problem med dem. Några tusenlappar hit eller dit spelar ingen roll, bara man slipper problem. I dagens läge är det bara några tankningars värde vi pratar om.
Alltid runda!
Har haft flera uppsättningar Bridgestone Potenza och dom klarar knappt att stå ett par dagar eller över natten så blir däcken lite platta.
Inga problem alls hittills med Michelin
#1507992
Kör med michelin primacy också, dock 3an fram och 4an bak.
2 däck blev bytta pga någon skön person ville prova att sticka hål på däcksidan, lyckades inte men tillräckligt för att de behövdes bytas ut.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom