Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1506631
Men har du kollat upp varför laddtrycksmätaren inte fungerar längre? Och vilken typ är det? vanlig mekanisk(med slang rakt in i mätaren) eller elektronisk?
För om vi säger att slangen lossnat från mätaren, så har du ju jordens läckage där.

Några 2 bar laddar den dock inte i motorn iaf, då skulle du inte ha en enda vevstake kvar i blocket. ;-)
Vad är det för årsmodell på kärran?
av Ninjakutch
#1506700
Tjena, kikade så den satt kvar! Är en analog ”realcar” mätare, testade en annan analog (Mekaniska) mätare idag från biltema och funkade ej, årsmodell är 2000, du har nog rätt, calculated boost kanske innebär mer än bara turbotrycket? För det var de min OBD2 Läste av
av Ninjakutch
#1507259
Fick idag även Felkod P0101 Mass Air Flow sensor volume air flow range/performance problem, Och första gången bilen startar börjar den misstända, men startar jag den igen så funkar de utan problem, Låter fortfarande som ett vakum/luftläckage va? Fan va svårt det ska vara att hitta!
av Ninjakutch
#1507500
Tjena igen, jag har nu fixat Turbo clockan/Mätaren, Den hade snurrat sig och blivit typ som en "knut" så de inte visade något, den visar nu ladd på 0.6 Vilket är nästan 0.5 mindre än vad den visade från början, så ska byta slangen o hoppas på att det blir bättre, Dock så har jag märkt att det kommer svart rök ur avgasröret? och motornlampan existerar fortfarande samma felkod, katalysatorn är inte effektiv nog
av SubMarine
#1507506
Katalysatoreffektivitetsfelkoden är mig veterligen inte är helt ovanlig när man har en race-katt monterad. Den i sig kommer inte göra att motorns gång påverkas märkbart. Hur många celler per kvadrattum är katalysatorn på?
av Ninjakutch
#1507533
Hej! Det är en Ferrita - SBF KAT 08-022. 100cpsi. FIA Godkänd, går det kanske koda så lampan inte lyser om det skulle vara den?
Användarvisningsbild
av Nexus
#1507620
Min lampa lyser oxå efter jag bytte till Feritta 3" främre med racekatt.
Tydligen ganska vanligt fel. Ska gå lösa med en distans så sonden kommer lite längre ut men jag har inte orkat brytt mig då det inte är någon fel och allt litar som det ska. Räcker lossa battteripolen så slocknar lampan några dagar.
av SubMarine
#1507624
Svart rök ska det ju inte komma ur avgasröret så något annat måste också vara fel för dig (vilket felkoden på MAF även indikerar).

Jag har också ett Ferrita 3" främre rör, men jag tyckte att det luktade apa om bilen med 100 cpsi-katten så jag ersatte katalysatorkärnan med en 200 cpsi-kärna i våras. Nu köpte jag mitt framrör begagnat så vet inte om det var fel på 100 cpsi-katten eller om det är normalt att det luktar illa med dem.
av Ninjakutch
#1507941
Hej, @nexus Min lampa tänds så fort jag kör på motorvägen så blir inga dagar för mig, Jag bytte en slang som var ett litet veck i mellan Insug och bypass och nu kommer ej svart rök längre utan vanlig avgasrök, Kan hålla med dig @submarine att det luktar inte skit gott med 100 CPSI katten, Får nog byta, @Nexus Får läsa lite om distans på sonden där, Har du någon länk kanske där du läst om det? Mvh

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]