Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
#1505067
perhall skrev: tor 02 jun 2022, 22:35 Beställd månadskiftet jan/feb beräknad leverans v.44 låter helt galet - men kolla nu, 14-15 månader på många Volvo-modeller, vissa Mercor mer och Audi Q4 e-tron 20 månader (det senare i Tyskland, borde vara liknande i Sverige...)
Det är helt galet.

Jag skall byta jobb och behöver därmed ny bil.

Finns väldigt få alternativ på EL/hybrid sidan som kan leverera ens innan årsskiftet.
De flesta är nästa sommar om ens det, oavsett märke.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1506712
Beställde en CBV bil.

XC60 Recharge Plus med dragkrok. Leverans typ i Maj-23.

Sen kan man ha en annan färdigkonfigurerad CBV-bil fram till dess. Får se vad de har å erbjuda.
av MazzeH
#1507777
Någon som vet hur man ligger till med produktionen av XC60 T6 MY23 ligger till? Har man börjat spotta ut bilar från fabriken än?
Beställde 20/12 och har just nu leveransvecka 40. Kan man hoppas att man får en bil då eller det blir fler flyttar av leveransvecka?
av Gallaz
#1508963
Har v.41 på min och kollade med ÅF som sa att det såg ljust ut och borde inte vara några problem med leverans utsatt vecka. Hoppas det håller…har ju väntat ett tag.
Användarvisningsbild
av VillaVolvoVovve
#1509147
Hej!
Fick min MY23 Diesel B4 Ultimate levererad för några veckor sedan.
När jag själv gick ”i väntans tider” hade jag frågor och funderingar som jag inte hittade svaret på, därav tänkte jag vara behjälplig nu om någon undrar något.
Bara så ni vet.
av Gallaz
#1509230
Ah vad snällt. Kom bilen förutspådd leveransvecka? Hur långt efter ”sista dag för ändring” slog det om till att bilen byggs/var byggd?
Användarvisningsbild
av VillaVolvoVovve
#1509306
Gallaz skrev: fre 19 aug 2022, 00:50 Ah vad snällt. Kom bilen förutspådd leveransvecka? Hur långt efter ”sista dag för ändring” slog det om till att bilen byggs/var byggd?
Jag hade tur, min bil skulle komma i december men produktionen tidigarelades till juni(!)
Fick mitt bygg-datum bara två veckor efter beställningen (som gjordes i mitten av maj) så jag hann aldrig se något ”sista datum för ändringar”, bilen byggdes v.25 och leveransen skedde på planerat datum v.28.
Anledningen till detta mirakel var tydligen att det var brist på delar till laddhybriderna så Volvo prioriterade dieselbilarna.
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 225

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]