...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1499839
Häromkring kör dom runt med en stor vit skåpbil på måndag förmiddag. Får se nu på måndag om han kommer ända hit, bor i ett litet samhälle c:a 6 km från stadsgränsen. Det är den första jag sett här, stått parkerad på samma ställe sedan efter förra helgen
Användarvisningsbild
av Allinug
#1502244
Nu ska det fr o m september bli slut på felparkerade elsparkcyklar i Västerås. De ska kunna fraktas bort av polis och kommun, på uthyrarnas bekostnad. Hoppas att det blir bättre då!
Användarvisningsbild
av Allinug
#1502301
Ännu bättre! Hoppas nu bara att polisen och kommunerna får till några bra rutiner kring detta. Kanske de kan leja ut arbetet så nya jobb skapas som finansierar sig själva genom att uthyrarna bekostar det.
Användarvisningsbild
av Derank
#1502314
Jag hoppas för guds skull att polisen proriterar annat än en sparkcyckel som är felparkerad. Det kan bolagen själva åka ut och plocka reda på, INTE polisen.

Och skulle det stå en sparkcykel parkerad på tex cyckelbanan är det väl för fasiken bara att slänga den åt sidan, hur svårt kan det vara lixom.,
Användarvisningsbild
av Allinug
#1504249
Jag var tvungen att flytta på en elsparkcykel, för att kunna komma in i mitt förråd. De är ganska tunga, och de har satt något tjuvlarm på dem. Så det blev ett väldans liv och jag kände mig nästan kriminell när jag skulle rulla den till en gräsmatta istället.
Användarvisningsbild
av Allinug
#1510791
Vilken besvikelse! :-( Västerås har valt att göra undantag från de nya bestämmelserna. Man ska få fortsätta slänga elsparkcyklarna varsomhelst. Det kallas friflytande parkering. :-/
#1510844
Allinug skrev:Vilken besvikelse! :-( Västerås har valt att göra undantag från de nya bestämmelserna. Man ska få fortsätta slänga elsparkcyklarna varsomhelst. Det kallas friflytande parkering. :-/
Någon bland Västerås styrande som uppenbarligen tycker att elsparkcyklarna är ett trevligt inslag i stadsbilden..
Användarvisningsbild
av Allinug
#1531864
Bolt och Tier lämnar stan eftersom staden höjer årsavgifterna för varje sparkcykel. Detta gör staden för att få bättre ordning i det offentliga rummet. Kanske friflytande parkering inte var så bra ändå…
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]