Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av V90T8
#1504244
Har en V90 2021 och har precis köpt en MMB. Eller om jag ska var helt ärlig två, en från USA och en från Kina. Jag tror de är identiska och att båda är gjorda i Kina(jag kan nog utan problem sälja den ena om de funkar som de ska). Med lite tur har jag den första i lådan innan helgen, betalade tullavgifterna i måndags.

Tanken med MMB är att Android Auto och Carplay ska bli trådlöst. Jag kommer kunna köra Waze och vilka appar jag vill på center displayen.

För att beskriva det enkelt är det en rootad telefon som är förpackad i en liten box som är något mindre än ett cigarettpaket. Den har Android 11 som operativsystem. Man ansluter MMB i bilens USB ingång och kopplar upp sin mobil mot samma WiFi. Antingen att man låter telefonen vara en hotspot eller så kopplar man både MMB och telefon mot bilens WiFi.

Har jag förstått det hela rätt så kan man köra alla appar som Netflix, Allente, Viaplay, HBO, Discovery mm.

Är det någon som har provat en sådan box och vad tycker ni? Jag uppdaterar och svarar på frågor när jag har testat den själv.
av V90T8
#1504999
Nu har jag fått min MMB box. Allt funkar bra tycker jag. Det går att ladda ner de flesta apparna direkt ifrån Play Butiken. Allente fick jag ladda ner som APK. Mobilen kopplar upp sig så fort jag slår på bilen, MMB tar strax under 30 sek att starta upp. Vill jag dra igång Netflix eller någon annan app tar det ca 30 sek till innan jag har startat en film. Nöjd med allt förutom att jag måste använda telefonappen de har installerat, gillar inte interface. Skulle vilja använda bilens egna. Samtal låter bra i alla fall. Kan tycka att den är lite dyr 3500:- men vill man ha tv kanaler mm. i bilen utan att roota telefonen så antar jag att det är så mycket det kostar.

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): […]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]