Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av david1122
#1504120
Hej, har en Volvo v70n 2,4d 06
Den vill endast starta när det är kallt ute och oftast bara en gång om dagen. Har den stått i solen går den inte att starta. Man kan starta den några gånger på raken tills bilen börjar bli varm om det har stått kallt ett bra tag.
Det står start avbruten och ingenting händer när man vrider på nyckeln.
Har kopplat in felkodsläsare men fick ingen felkod på att den inte skulle startar.
Är det någon som har varit med om samma grej eller har tips om vad det kan vara? :)
av lennart lundberg
#1504154
Hej!

Använd kylspray.
Det kan likaväl vara elkomponentfel som kallödning. Använd värme och kyla som hjälpmedel.

Lennart
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1504367
david1122 skrev:Hej, har en Volvo v70n 2,4d 06
Den vill endast starta när det är kallt ute och oftast bara en gång om dagen. Har den stått i solen går den inte att starta. Man kan starta den några gånger på raken tills bilen börjar bli varm om det har stått kallt ett bra tag.
Det står start avbruten och ingenting händer när man vrider på nyckeln.
Har kopplat in felkodsläsare men fick ingen felkod på att den inte skulle startar.
Är det någon som har varit med om samma grej eller har tips om vad det kan vara? :)
Kör i lite partikelfilerrengöring.
Finns en för hundringen på biltema.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1504713
sicnarf skrev:Aha, trodde man sprutar det i luftintaget i motorrummet.
Finns båda sorterna. Den man har i dieseln är enkel att hantera och sänker temperaturen för förbränning av sot... i partikelfiltret. Har endast använt den och blev nöjd. V70 som inte ville, startade lätt efter behandling.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]