Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Affes
#1502594
Har en Volvo v70 2016 sport som gått 8000mil.
Jag har haft den i två år! När jag köpte den så var alla sommardäck och två vinterdäck väldigt slitna på insidan! Hade gjorts en hjulinställning precis när jag köpte den men har bara kvittot inte värdena. Mätte upp bilen förra året och allt var bra! Sedan bytte jag till nya bakdäck på Mina 20” och de slits snabbt på insidan! Även vinterdäcken som jag köpt 16” har med slitits! Mest vänster bak Så mätte upp bilen igen precis och den är bra! Lite toe-in bak!
Men kollade även cambern! Och hade 1.2 grader fram och 1.8grader bak! Så nu min fråga, är det för mycket bak? Man kan vad jag har förstått inte ändra det på denna modellen utan att köpa justerbara armar bak!

Sedan vad är okej camber? På dessa! Vad ska man ligga emellan?
Användarvisningsbild
av PalleH
#1504086
Jag har också en v70 sport med extra slitage på bakhjulen,jag gjorde hjulinställning innan montering av nya däck och hade då också bakhjul som stod fel. Min tanke är om det är de bakre bärarmsbussningarna, dock går bilen bra annars.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]