Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfred740
#1504101
Hej

Köpte en s80 2001 automat för kanske en månad sedan. Den har gått bra men nu efter en resa på ca 50 mil så startade mototrlampan dagen efter. Jag tog bort minuskabeln för att se om den skulle försvinna och det gjorde den kanske en vecka, men nu har den kommit tillbaka. Den drar också enorma mängder men bara upp till ca 40 km/h. Det rör sig om från 15 till 50 l/100 km och när man kör lite snabbare så ligger det på 7 l/100 som den gjorde innan.

Är det någon som vet vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av vetten
#1504102
Nya reduktionsinblandningen av mera e85 i soppan verkar ha samma påverkan på din bil som på min. Skitsoppa är det.
#1504113
Alfred740 skrev:Hej

Köpte en s80 2001 automat för kanske en månad sedan. Den har gått bra men nu efter en resa på ca 50 mil så startade mototrlampan dagen efter. Jag tog bort minuskabeln för att se om den skulle försvinna och det gjorde den kanske en vecka, men nu har den kommit tillbaka. Den drar också enorma mängder men bara upp till ca 40 km/h. Det rör sig om från 15 till 50 l/100 km och när man kör lite snabbare så ligger det på 7 l/100 som den gjorde innan.

Är det någon som vet vad det kan vara?
Läste precis felkoder och fick P0014 och det värkar vara att kamaxeln är fel. Tidigare ägaren hade dock precis bytt hela toppen pågrund av att kamaxeln var fel

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]