Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1498749
GLIZ skrev:På plats häromdagen. Bytte en abs-sensor också. Nu funkar broms, abs och DSTC.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Va väl lite väl överentusastisk när jag fick modulen. Lite förblindad över att nu är problemet löst. Viserligen inga felmeddelanden på abs men det va inte snyggt gjort men funkar. Nu letar jag accelerations sensor 9496452. Finns två olika på min bil s80 t6 / 00 den under sätet fick jag inte loss. Sitter så till att den inte kan lirkas ut så har inte nr på den ännu. Dessutom kom regn lagom till att andan föll på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503105
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:På plats häromdagen. Bytte en abs-sensor också. Nu funkar broms, abs och DSTC.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Va väl lite väl överentusastisk när jag fick modulen. Lite förblindad över att nu är problemet löst. Viserligen inga felmeddelanden på abs men det va inte snyggt gjort men funkar. Nu letar jag accelerations sensor 9496452. Finns två olika på min bil s80 t6 / 00 den under sätet fick jag inte loss. Sitter så till att den inte kan lirkas ut så har inte nr på den ännu. Dessutom kom regn lagom till att andan föll på.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Är ju två nr på dom. Ett upptill och ett under. Övre nr, 9496452 undre nr, 947285. Letar. Se upp för bedragare. Ny kostar den 10.000, fungerande begagnad. Max 1000 med frakten. Om någon händelsevis har en. Filma bilen lite av omgivningen gärna dig själv och demonteringen i ett svep.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503935
Sänd pm så får du kanske mitt nr.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1513371
GLIZ skrev:Missade 0:an
Övre:9496452 undre:9472850

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Hade bilen inne på felkodssökning i broms och antisladdsystenet på volvo. Dom hittade ett fel i abs styrenheten som om jag fixar det så löser det troligen allt det andra också. Hittade efter mycket letande en på en sida i Polen ovoko.se, något liknande bildelsbasen.se den abs styrenhet jag har köpt kommer om några dagar...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1514983
Nu är det bytt sedan några dagar tillbaka och inte en lampa som inte ska lysa lyser. Alla knappar m.m funkar och framför allt DSTC och ABS funkar. Detta till ett pris av knappt 900kr och drygt 30 min arbete, där volvo i Tranemo sa minst 15.000kr.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av nouton
#1515749
GLIZ skrev: styrenhet
när det handla om abs styrenheten handla det också vilken vecka den är tillverkad stå på styrenheten ( tex 01W352 vilket innebär att enheten är tillverkad 2001 vecka 35)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1515947
nouton skrev:
GLIZ skrev: styrenhet
när det handla om abs styrenheten handla det också vilken vecka den är tillverkad stå på styrenheten ( tex 01W352 vilket innebär att enheten är tillverkad 2001 vecka 35)
Då måste det blivit rätt för inga lampor tända som inte ska va tända. Hade det blivit fel år eller vecka hade det ju inte funkat...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]