Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503821
vjohnj skrev:
GLIZ skrev:Med det påståendet är inte Ukrina målet. Deras, Rysslands mål är det dom hittat i Ukraina.
Vad har Zputnic hitta? Nazi Nazi? Typ på backsidan av månen, Eller hanz egen (nazi) Wagnergrupp?
Svårt att sia om.

Kolla Hunting Hitler så får du en hint.

3 Säsonger x 8 episoder
Om jag inte kommer ihåg fel.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503822
GLIZ skrev:
vjohnj skrev:
GLIZ skrev:Med det påståendet är inte Ukrina målet. Deras, Rysslands mål är det dom hittat i Ukraina.
Vad har Zputnic hitta? Nazi Nazi? Typ på backsidan av månen, Eller hanz egen (nazi) Wagnergrupp?
Svårt att sia om.

Kolla Hunting Hitler så får du en hint.

3 Säsonger x 8 episoder
Om jag inte kommer ihåg fel.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503823
För att vara mer korrekt

HISTORY.COM

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1503916
Konstigt att påstå att Ryssland skulle vara ofarligt när de precis har invaderat Ukraina. Ryssland är uppenbarligen livsfarligt, det ser vi ju varje dag. Ryssland skjuter hej vilt med artilleri och förvandlar Ukrainas städer till grus och aska.

Ryssland och Kina skulle säkert kunna starta ett tredje världskrig teoretiskt sett, men det är ju inget land som hotar att inta Moskva och trycka upp Putin i något hörn.

En fördel med att Ryssland förnekar kriget är att ryska militärer har juridisk rätt att vägra att delta. Allt fler ryssar vägrar bli kanonmat i kriget i Ukraina

Rysslands tal om "avnazifiering" är förstås bara en förevändning för kriget (påhittat skäl).

Hunting Hitler (överlevnadsberättelser om Hitler) är nonsens och fria fantasier.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503922
Kolla serien och kom med en bedömning efter det. Min övertygelse står fasst. Det är något Ryssarna hittat annars hade dom gjort det hela kort med en hel del väte i en smäll. Inte värre radioaktivitet än att bo på ett berg med mycket uran i. Ligger en stor sten på Kinekulle som har mer än vad som kommer ut vid en sådan smäll. Jag har känt på den. Den är varm...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk



Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503924
torbjorn_75 skrev:Konstigt att påstå att Ryssland skulle vara ofarligt när de precis har invaderat Ukraina. Ryssland är uppenbarligen livsfarligt, det ser vi ju varje dag. Ryssland skjuter hej vilt med artilleri och förvandlar Ukrainas städer till grus och aska.

Ryssland och Kina skulle säkert kunna starta ett tredje världskrig teoretiskt sett, men det är ju inget land som hotar att inta Moskva och trycka upp Putin i något hörn.

En fördel med att Ryssland förnekar kriget är att ryska militärer har juridisk rätt att vägra att delta. Allt fler ryssar vägrar bli kanonmat i kriget i Ukraina

Rysslands tal om "avnazifiering" är förstås bara en förevändning för kriget (påhittat skäl).

Hunting Hitler (överlevnadsberättelser om Hitler) är nonsens och fria fantasier.
Vägrar gör dom för att bl.a. Sverige skickar avancerade vapen till Ukraina som tror att putins Ryssland invaderar. Min övertygelse står jag för.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503925
Tro inte att nyhetsankare med släkt i Ukraina är opartiska. Min farfars far fick fly från Ryssar vid 1:a världskriget. Det va ett annat Ryssland med andra värderingar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503926
GLIZ skrev:Tro inte att nyhetsankare med släkt i Ukraina är opartiska. Min farfars far fick fly från Ryssar vid 1:a världskriget. Det va ett annat Ryssland med andra värderingar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Området fram till Uralberget va svenskt en kort tid för länge sedan. Är vi dom "Barbarer" som invaderade Ryssland då?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1503927
Nu vill jag "prata" bil. Trött på er. VOLVO!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Volvoold
#1503929
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:Tro inte att nyhetsankare med släkt i Ukraina är opartiska. Min farfars far fick fly från Ryssar vid 1:a världskriget. Det va ett annat Ryssland med andra värderingar.

[/quote}

Sant. Det har väl aldrig sagts nåt fint om Ryssland i svensk media, och främst SVT. Därför efterlyser man ju mer nyanserad syn/debatt. Lite som bla Polen och Ungern. Som enligt SVT ska vara hemska länder att leva i. Trots att upplevd trygghet och brist på kriminalitet ligger milavis före Sverige.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 113
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]