Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1502181
Även en T6 Recharge (V90 MY22 early i mitt fall) är det hyfsad skjuts i om man lägger i körläge Power så både bensinmotorn och elmotorn skjuter på.
Många kanske tänker vad man skall med alla hästarna till i en T6 eller T8 Recharge.
Men när man kört en sån förstår man.
Jag brassar i stort sett bara på vid omkörningar. Snabbt, smidigt och säkrare.
Min vardagskörning sker lugnt och fint (tycker jag själv), och på el mest. Men behövs det finns bensinmotorn. :-)
Om man nu får säga man har en bensinmotor i dessa tider. Men avgasrören är i alla fall dolda. Bra va?
Folk tror väl här kommer en bil som inte släpper ut några avgaser. De skulle veta vad det sitter under kofångaren bak. Nästan lite löjligt av Volvo dölja avgasrören, men nu är det så här på Volvos laddhybrider sen ett tag tillbaka.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av goranbtkemi
#1502247
Håller med på ett sätt att det är lite tråkigt att dölja avgasrören. Men samtidigt hellre det än som det är innan. Då ser det ut som det sitter rätt feta stora avgasrör, men tittar man lite närmare så direkt innanför sitter ett litet lite rör. Enormt fult i mina ögon.

Försökte hitta en bild på vad jag menar, men som på denna bilden så sitter där i mitten bara ett litet rör.
Bilagor
Screenshot 2022-06-15 at 13.30.25.png
Screenshot 2022-06-15 at 13.30.25.png (118.26 KiB) Visad 763 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1502251
Så här ser det ut under kofångaren på en Volvo som ej har synliga avgasrör (V90 T6 Recharge MY22).
Bilagor
V90-T6-Recharge-Inscription_MY22.JPG
V90-T6-Recharge-Inscription_MY22.JPG (1.9 MiB) Visad 757 gånger
av Camelen
#1503423
Ni som har xc90 Pro eller Ultimate och har serviceavtal. Vad betalar ni för det?
av Kingcool
#1503430
Camelen skrev:Ni som har xc90 Pro eller Ultimate och har serviceavtal. Vad betalar ni för det?
Tror vi betalar 249 eller 269 i månaden.
av XC90UD2023
#1503432
Låter skapligt. Vår 2023a kommer på fredag (tack och lov innan 8/7). Ska bli kul. Vi sätter den på företaget men kommer inte leasa utan göra ett köp utan leasing. Serviceavtalen brukar alltid vara som förmånligast tillsammans med leasing men ändå kul att höra vad ni betalar. Kul att veta om det är privata bilar eller förmånsbilar ni kör. Tack för en trevlig tråd😊
av S65D
#1503503
goranbtkemi skrev: ons 15 jun 2022, 13:30 Håller med på ett sätt att det är lite tråkigt att dölja avgasrören. Men samtidigt hellre det än som det är innan. Då ser det ut som det sitter rätt feta stora avgasrör, men tittar man lite närmare så direkt innanför sitter ett litet lite rör. Enormt fult i mina ögon.
Enig även om det finns biltillverkare som låtit designa värre typer. Därav har jag alltid gillat den utgångna 40- och förra 60-seriens R-Design. Lite 740-vibbar från bilden bem visar.
av aka06iah
#1503604
Hej! Måste fråga, är det någon här som sett en XC90 T8 II med 455hk och 18kWh batteri till salu begagnad? Eller kanske t.om köpt en begagnad? Är det bara 2023:or som gäller, eller finns större batteri/elmotor även på senare 2022:or?
av SundanceKid
#1503607
aka06iah skrev:Hej! Måste fråga, är det någon här som sett en XC90 T8 II med 455hk och 18kWh batteri till salu begagnad? Eller kanske t.om köpt en begagnad? Är det bara 2023:or som gäller, eller finns större batteri/elmotor även på senare 2022:or?
Finns på senare 2022 också. Jag fick ut en sådan i april/maj och då slipper jag problemen med Googles system då 2022 har sensus.
Sensus är bättre för tillfället. Hade xc90 fått Google tidigare så hade jag valt annat märke på bil denna gång. Googles system är så väldigt instabilt och inte färdigt. Saknar flera funktioner som de lovat i säkert 1 år.
Så en Long-range 2022 är det du ska ha.

Min bil är en Xc90 T8 R-design Pro edition med nya batteriet och lite smått och gott som gick att välja till. Jag är helnöjd med bilen än så länge.

Har sett nån begagnad T8 Long-range så håll utkik för de försvinner snabbt.
När man kommer upp mot 8 mil på el så börjar man klara sig mer på el än man gjorde på förra T8:an. Vi löser även att komma till sommarstugan nu.
Just nu har vi kört 98% el och 2% bensin.



  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 55

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]