- lör 14 maj 2022, 23:47
#1499240
Jag tror Volvo gör allt som står i deras makt att beställda bilar skall få den utrustning man beställt som normalt ingår (som BLIS). Det går nog inte garantera man får t.ex. BLIS bara för det går beställa bil med det. Finns det komponenter när det drar ihop sig bygga bilen borde man ju få grejen såsom BLIS. Din säljare skall kontakta dig om du blir av ned nåt du hade med i beställningen. Enligt min mening borde väl säljaren vid nån tidpunkt under processen kunna ge besked om t.ex. BLIS ingår i just din bil även om det inte ingick vid beställningen.
I början när datachipbristen börja löste Volvo det hela genom att prioritera 90-serien. Därmed slapp jag att ”bli av med” något. BLIS, Driver Awareness med Cross Traffic alert osv fanns på min V90. Inget fattades på bilen, som utlovats, vid leverans av V90 MY22 i mitt fall.
Info från Volvo Cars:
https://www.volvocars.com/se/v/cars/sem ... r-shortage
I början när datachipbristen börja löste Volvo det hela genom att prioritera 90-serien. Därmed slapp jag att ”bli av med” något. BLIS, Driver Awareness med Cross Traffic alert osv fanns på min V90. Inget fattades på bilen, som utlovats, vid leverans av V90 MY22 i mitt fall.
Info från Volvo Cars:
https://www.volvocars.com/se/v/cars/sem ... r-shortage
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.