Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
#1500202
Nåt som jag är väldigt glad för är att det även går att stänga luckan genom att hålla knappen inne i kupen intryckt. Väldigt användbart faktiskt!
Brukar nämligen släppa av sonen för att direkt åka iväg och göra ärenden medan han tränar. Vissa andra tillverkare har knappen för att stänga bakluckan på sidan av bagageutrymmet men volvo (v90 iaf) har den PÅ luckan. Den kommer då på tok för högt upp för att barnen ska nå. Hade det inte gått att stänga inifrån hade jag behövt gå ut och stänga åt honom vilket hade givit mig onödig motion :-o
Användarvisningsbild
av Koldstart
#1500389
1st world problem, if I ever heard one :-)

Det är definitivt ett säkerhetskrav. Kanske uppstod för att någon av misstag öppnade bakluckan?
Kan möjligen härröra från krav från amerikanska myndigheter (som dubbelklick på växelväljaren i nya modeller)

Hur som helst: Det är inte det stora besväret.
Om jag fick välja, tycker jag hellre att Volvo borde göra bagagetäcket medlyftande när man öppnar bakluckan (som på V90).
av DennisE
#1500417
Koldstart skrev:1st world problem, if I ever heard one :-)

Det är definitivt ett säkerhetskrav. Kanske uppstod för att någon av misstag öppnade bakluckan?
Kan möjligen härröra från krav från amerikanska myndigheter (som dubbelklick på växelväljaren i nya modeller)

Hur som helst: Det är inte det stora besväret.
Om jag fick välja, tycker jag hellre att Volvo borde göra bagagetäcket medlyftande när man öppnar bakluckan (som på V90).
Ja man kan inte tro att man kan sakna en sån sak! Men jag vet inte hur många gånger jag varit i bakluckan och kör iväg så ser man knappt nått i backspegeln för man glömt att dra ner lastskyddet igen!
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]