Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av drpepper82
#1499486
[quote=MY23 har inte börjat produceras ännu. Så nej, ingen har fått sin My23 ännu.
[/quote]

Hur kan jag ha fått leverans datum juli på den då? Eller var det bara skitsnack från säljaren för att vi inte skulle välja ett annat märke.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1499493
drpepper82 skrev:[quote=MY23 har inte börjat produceras ännu. Så nej, ingen har fått sin My23 ännu.
Hur kan jag ha fått leverans datum juli på den då? Eller var det bara skitsnack från säljaren för att vi inte skulle välja ett annat märke.[/quote]

Skiftet brukar ske runt v22-23 till nästa modellår så har du leverans i Juli så är du bland de första som får en MY23.
av Puggento
#1500128
Inväntar en ersättare till min V60CC tjänstebil. Blir en V60 T6 Core hybrid.
Men är det några här som har nya större batteriet och kan skriva lite vad ni har kommit upp i för räckvidd på el under olika förhållanden? Angivna 88km är en utopi, det fattar nog de flesta. Men är det 6 mil eller kommer man upp till 7 mil på en laddning? Vore intressant att höra från er som har erfarenhet.
av ironsavior
#1500141
Puggento skrev: mån 23 maj 2022, 20:38 Inväntar en ersättare till min V60CC tjänstebil. Blir en V60 T6 Core hybrid.
Men är det några här som har nya större batteriet och kan skriva lite vad ni har kommit upp i för räckvidd på el under olika förhållanden? Angivna 88km är en utopi, det fattar nog de flesta. Men är det 6 mil eller kommer man upp till 7 mil på en laddning? Vore intressant att höra från er som har erfarenhet.
Jag har kommit 77 km med min. Men nu när det är varmare kan man nog faktiskt komma ännu lite längre. Så kanske är 88 km ingen utopi. Gäller såklart i ganska lugna farter (70-80 km/h).
Användarvisningsbild
av Perra83
#1500156
V60 T8 Recharge R-Design long range. Efter 58,3km sa bilen att vi skulle komma ytterligare 25km på ren el.
Det var blandat 80/100 km/h och lite stadskörning, mest landsväg. Nu efter några laddningar har räckvidden ökat från 62km till 74km enligt bilen.
Nästa vecka är jag ledig och då ska ja testa lite mer. Ska dra ett lättare släp bla. Hittills är vi väldigt nöjda med bilen. 35 mil står mätaren på.
Användarvisningsbild
av bem
#1500170
Perra83,
Kanske värmen som gjort att bilen visar längre beräknad räckvidd på hybridbatteriet. Så är det i min V90 T6 Recharge MY22 early i alla fall, det är jag säker på. Yttertemeraturen har rejäl påverkan på räckvidden på el enligt min erfarenhet (efter 9 månaders körning med min). I vintras kunde det stå 30 km beräknad räckvidd på el medan det nu när det är runt +20 kan visa 40-45 km beräknad räckvidd på el.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1500260
Igår sa bilen 77km räckvidd. Tempen kan så klart spela in. Tempen på batteriet går kanske att se med nån OBD2 läsare. Det måste jag självklart kolla upp.
Sen känns 10A laddström väääldigt långsamt. Får hoppas att 16A upplevs som lite snabbare men det är fortfarande galet slött. Laddsladden åker i direkt när vi har varit någonstans.
Användarvisningsbild
av bem
#1500269
Perra83,
Gör en provkörning vid tillfälle i Pure körläge där du kollar på trippmätare i bilen hur långt du kommer tills batteriindikatorn visar 0 km körsträcka och bensinmotorn startar.
Ev. kan du komma något längre om du i Pure körläge lägger växelföraren i läge B istället för D. Läs i handboken till din bil vad B läget är.
av HTA
#1500277
Perra83
Vi är några här som kommit över 90km på enbart el. Så det går om man vill.
Min sträcka 94.6km var blandat 110-40km/h där den mesta tiden spenderades på 80-sträcka.

När det gäller laddning så har jag hittils laddat som mest 17.2kWh på en laddning och det tog 5tim 22min på 16A.
Användarvisningsbild
av bem
#1500281
HTA skrev: ons 25 maj 2022, 08:14 Perra83
Vi är några här som kommit över 90km på enbart el. Så det går om man vill.
Min sträcka 94.6km var blandat 110-40km/h där den mesta tiden spenderades på 80-sträcka.

När det gäller laddning så har jag hittils laddat som mest 17.2kWh på en laddning och det tog 5tim 22min på 16A.
Det låter otroligt bra med körsträcka på 90 km på el. Vilken körsträcka på el har en bil som din enligt WLTP?
Alltså testet av elfordons räckvidd enligt standarden Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP).
  • 1
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 312

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]