Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FelixArnell
#1500152
Tjena! Har ett störande problem i bilen som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp med. Det är nämligen så att min mätarhusbelysning fungerar lite halvdant, när lampor ej är påslagna så lyser mätarhuset och om man stänger av bilen och har stereon igång så lyser det i mätarhuset. Tror att det är ett jordfel men vet ej vart det skulle vara isåfall, har gjort rent alla jordbleck i motorrumet så dom kan man utesluta, all hjälp uppskattas!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1500165
Det är ju inte så super-ovanligt att rheostaten ger upp med åren, den sitter på baksidan av instrumenthuset. Prova lek lite med ljusstyrkan och se om den ändrar beteende.

Ang. stereon, är det orginalradio eller något eftermarknadsgrejs? Kan ju vara någon felkoppling där som ligger på och stör. Om det är eftermarknadsstereo så kan man koppla ifrån belysningen i stereon från resten av bilen.
av FelixArnell
#1500224
Tjena! Tack för ditt svar! Hur justerar man ljusstyrkan? Om du menar att man pillar på de två dreven som sticker ut så händer ingenting, stereon är eftermarknad men jag vet inte hur jag ska koppla ifrån belysningen i stereon från resten av bilen?

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]