Moderator: Moderatorer

#1499863
Jagat fågelb*j*s, som har en underlig förmåga att dra sig till min bil nu när den tillfälligt bor utomhus.
Personer som ständigt har sin bil ute, bryr de sig inte om hur detta fräter på lacken eller har de en daglig tid avsatt att torka bort detta?
Nåväl... Åkte efter denna jakt förbi tvätthallen och gjorde en snabbtvätt, så även pollen-eländet skulle försvinna. :-)
#1499926
TommyP86 skrev: lör 21 maj 2022, 23:25 Gjort mig själv billös BildBild såld efter 7 år och 1 månad, och personligt rekord i ägandetid.
Hoppsan, vad blir det nu? Cykel? :-)
#1499928
Jag vet uppriktigt inte. Man skulle ju haft en Tesla MS, men det är sannerligen inte rimliga pengar. En ny v90 kostar typ 600k och massor att tanka med typ 3500 mil om året. Meckigt med elbil söderöver också.

Tror jag köper mig en gammal xc60 eller nåt, vem vet
Men jag tror det får bli en ”väntkorv”, med en elbil i sikte…
#1499937
fjohan82 skrev:Jagat fågelb*j*s, som har en underlig förmåga att dra sig till min bil nu när den tillfälligt bor utomhus.
Personer som ständigt har sin bil ute, bryr de sig inte om hur detta fräter på lacken eller har de en daglig tid avsatt att torka bort detta?
Nåväl... Åkte efter denna jakt förbi tvätthallen och gjorde en snabbtvätt, så även pollen-eländet skulle försvinna. :-)
Har någon eller kanske fler grannar i garaget där fågelspillingen suttit några veckor nu. Är nog mest jag som ser till att få bort det och de ser bilen som ett verktyg typ. Märkligt ;-) Där man kan spola av bilen på vägen hem eller till jobb har infört enbart "appbetalning" och minsta belopp 50kr, trist för mig som relativt ofta bara spolade av den med "finvattnet" med en polett emellan...
GT-mannen skrev:Tankat inför morgondagens långresa. Fick i knappt 44 liter till en kostnad av strax över tusenlappen (1005 kr). Förra gången jag tankade (9 oktober förra året) var literpriset på diesel 4 kronor lägre.
Viss skillnad. Tankade diesel för 22.37 igår vilket nästan kan anses som lågt nu tyvärr :oops:
#1500061
Erik Å skrev: fre 20 maj 2022, 22:38
lennarte skrev: tor 19 maj 2022, 15:36 ..Du ska hissa och bocka i balkar, bakaxel, framvagnsbalk, länkarmsinfästningar och liknande. Inte i tröskellådor och liknande plåtkanter...
Redan på min v70 -00 är de föreskrivna lyftpunkterna fram under lådbalkarna som har slät undersida. Ställer man dit vanliga pallbockar som brukar ha en "U"-formad topplatta så trycker man sönder underredsmassan och möjligen skadar man plåten också. Om man inte lägger en plankbit eller nåt emellan.. Den enda lyftpunkten där pallbocken passar ordentligt är ju under dragkroken :-)
Det är min bild också, därav gummisskydden. Lite som du är inne på Lennart så såg saker och ting lite annorlunda ut förr.
#1500097
TommyP86 skrev: sön 22 maj 2022, 00:12 Jag vet uppriktigt inte. Man skulle ju haft en Tesla MS, men det är sannerligen inte rimliga pengar. En ny v90 kostar typ 600k och massor att tanka med typ 3500 mil om året. Meckigt med elbil söderöver också.

Tror jag köper mig en gammal xc60 eller nåt, vem vet Bild
Men jag tror det får bli en ”väntkorv”, med en elbil i sikte…
Aha, då får vi se vad som dyker upp här näst då :-)
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Jagat fågelb*j*s, som har en underlig förmåga att dra sig till min bil nu när den tillfälligt bor utomhus.
Personer som ständigt har sin bil ute, bryr de sig inte om hur detta fräter på lacken eller har de en daglig tid avsatt att torka bort detta?
Nåväl... Åkte efter denna jakt förbi tvätthallen och gjorde en snabbtvätt, så även pollen-eländet skulle försvinna. :-)
Har någon eller kanske fler grannar i garaget där fågelspillingen suttit några veckor nu. Är nog mest jag som ser till att få bort det och de ser bilen som ett verktyg typ. Märkligt ;-) Där man kan spola av bilen på vägen hem eller till jobb har infört enbart "appbetalning" och minsta belopp 50kr, trist för mig som relativt ofta bara spolade av den med "finvattnet" med en polett emellan...
Ja det är kanske så att de flesta det ser som något som ska frakta arslet :-)
#1500098
Beställt delar så jag kan bygga en foam att tvätta med under bilen, får se hur det blir när allt har skruvats ihop :-)
  • 1
  • 1647
  • 1648
  • 1649
  • 1650
  • 1651
  • 1845

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]