Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ROW
#1499631
Efter senaste uppdateringen av Sensus Navigation :
Publicerad 28/04/2022
Utgåva 32319056
uppfattar jag att autozoom av kartan är borta /funkar inte.
Mindre vägar som tidigare visades tydligt, visar nu i princip att jag kör på en åker.

Ja, kanske båda är en inbillning / inställningsfråga jämförd med tidigare.........
Är det fler som upplevt detsamma?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1499641
Inga problem med min navigation...
Å andra sidan har jag inte kört så långt från Stockholm sen uppdateringen.
Användarvisningsbild
av ROW
#1499686
Autozoomar kartan hos Er o är den en inställning hos mig som är borttagen.( eller aldrig funnits)
Jag får ner på typ 100 m för att se vägen jag kör på ....
av RonnieLkpg
#1499734
Jag har aldrig tänkt på att kartan autozoomar i min bil, men jag åker oftast på bekanta vägar och använder då inte navigationen. Jag upplever heller ingen skillnad i uppförande hos navigatorn efter den senaste uppdateringen (32319056), den beter sig likadant som tidigare.

Jag hittade dock denna text som finns i instruktionsboken för Sesus Navigation:
Skalan på kartan ändras ibland
I vissa områden finns ingen detaljerad kartinformation. Systemet byter då automatiskt förstoringsgrad.

Texten kan även hittas här: https://www.volvocars.com/se/support/ma ... felsokning
av Jontebrallan
#1500076
Hej.

Jag har stött på problem i samband med uppdateringen av kartan. Har inte gjort detta tidigare.
Bilen är en V60 CC 2016/2017.

Jag laddade ner programmet från Volvos hemsida och installerade på ett USB-minne.
Startade Sensus i bilen och stoppade i USB-minnet
Från början såg det ut som att kartorna började uppdateras.
Något verkar ha hänt på vägen för det funkade inte och bilen sa något om att USB inte kan läsas.
Formaterade USB-minnet och installerade programmet på nytt.
När jag nu sätter i stickan så säger den direkt att USB inte kan läsas.
När jag är ute och kör så säger bilen då o då att USB inte kan läsas, trots att jag inte hade USB-stickan i bilen
GPS fungerar nu inte alls och jag är en smula frustrerad. Är det någon som kan hjälpa mig?

Mvh Jonte
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1500086
Jag laddar ALLTID ner direkt till USB minnet. Detta för att undvika fel i överföringarna.
Prova att ladda ner direkt till USB minnet, nu får du felmeddelande p.g.a. att uppdateringen misslyckades. Bilen letar efter den uppdaterade filen.
av Jontebrallan
#1500088
Har jag förstått dig rätt med att filen som heter man hämtar från Volvos hemsida "sensus update mca europe" inte ska installeras på usb-stickan (tar några timmar) utan bara flyttas dit från "hämtade filer"?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1500121
Nej!
Ladda ner filen från Volvos hemsida direkt till USB stickan. Inte till datorn!
Användarvisningsbild
av Derank
#1500160
Jontebrallan skrev: mån 23 maj 2022, 13:01 Hej.

Jag har stött på problem i samband med uppdateringen av kartan. Har inte gjort detta tidigare.
Bilen är en V60 CC 2016/2017.

Jag laddade ner programmet från Volvos hemsida och installerade på ett USB-minne.
Startade Sensus i bilen och stoppade i USB-minnet
Från början såg det ut som att kartorna började uppdateras.
Något verkar ha hänt på vägen för det funkade inte och bilen sa något om att USB inte kan läsas.
Formaterade USB-minnet och installerade programmet på nytt.
När jag nu sätter i stickan så säger den direkt att USB inte kan läsas.
När jag är ute och kör så säger bilen då o då att USB inte kan läsas, trots att jag inte hade USB-stickan i bilen
GPS fungerar nu inte alls och jag är en smula frustrerad. Är det någon som kan hjälpa mig?

Mvh Jonte
Den gör så för att du påbörjat en uppdatering, jag hade samma problem, bytte USB minne sedan funkade det, ska finnas en tråd om det om du letar. Har för mig att jag tog ett 64gb USB 2.0 då funkade det.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]