Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snöbård
#1498567
LeMeep skrev: lör 07 maj 2022, 18:06 Beställde en V90 Recharge T6 för 3 veckor sedan.
Fick preliminär lev vecka 34 2023 :(
Helt galet i min värld.
Sjukt. Jag beställde i oktober förra året och fick min i februari.
av Lockis
#1498594
Kingcool skrev:Verkar vara väldigt random.
Vi beställde vår xc90 T8 Pro den 11 eller 13/11 förra året och vi fick vår bil levererad förra veckan..
Leveranstid har inget med beställningsdag att göra vilket många tror.
Leveranstid påverkas av bla vilken modell du beställer samt utrustning. Har man även tur, så kan din ÅF ha en befintlig beställning som går att ändra, då får man också en lite snabbare leveranstid.
av Onyxblack
#1499356
Själv beställde jag en XC90 Recharge PRO 11:e november.
- Första planerade leveransdatum: 1:a mars
- Andra planerade leveransdatum 1:a April
- Tredje planerade leveransdatum: 1:a maj
- Fjärde planerade leveransdatum: sista veckan i maj

- Fick nu ett samtal i fredags med info om att jag INTE får 2022. Får 2023 istället. Dock oklart hur de ska lösa PRO tillvalen..

Han nämnde ev. någon vecka senare än planerat. Vilket innebär v.23-24.

Men efter att läst denna tråden och hittat länken för leveransinfo så framgår det på sidan att det är planerad leverans v.7...
av goranbtkemi
#1499392
Datumen matchar min beställning. Dock sist jag pratade med vår säljare skulle den fortfarande levereras sista veckan i maj. Dock så om jag fäljer ordern står den fortfarande som orderlagd och v24 som leverans… så vi får väl se vad som händer
av B2dominator
#1499444
@goranbtkemi, och Onyxblack. Ovan är nästan exakt samma för mig. Så man blir ju lite fundersam när man ser alla inlägg om säljare som kontaktar kunder och säger att MY22 blir MY23 eller datum som flyttas fram hej vilt.

Status
Din bil är orderlagd.
4 veckor kvar till beräknad leverans
Leverans beräknad till v.24
av Lockis
#1499449
B2dominator skrev:@goranbtkemi, och Onyxblack. Ovan är nästan exakt samma för mig. Så man blir ju lite fundersam när man ser alla inlägg om säljare som kontaktar kunder och säger att MY22 blir MY23 eller datum som flyttas fram hej vilt.

Status
Din bil är orderlagd.
4 veckor kvar till beräknad leverans
Leverans beräknad till v.24
Inget att vara orolig för.
Någons bil kommer ju bli en MY22 även om dem ligger på gränsen.
av Onyxblack
#1499482
Min är ändrad till:

Volvo XC90 Recharge Ultimate, T8 AWD plug-in hybrid, El-/bensin, Dark, Sju separata stolar Onyx Black

Så det är en 2023 och inte en XC90 Recharge PRO.

Status
Din bil är orderlagd.

7 veckor kvar till beräknad leverans
Leverans beräknad till v.27

Har bett om att det är den specen som jag beställde (PRO) som jag önskar. Skulle kosta ca 200k mer. Men enligt säljaren verkar det som om Volvo ska ta kostnaden .
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 100

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]