Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Har Easee Home och den inställd för 3-fas laddning som default. Och ska man ladda en laddhybrid som bara har 1-fas som tex. Volvos modeller så tar det laddaren en stund att starta 1-fas laddning. Ser att under inställningar finns optionen att laddare är inställd för 1-fas laddning som default för snabbare laddstart. Måste laddaren ”raderas” för att kunna konfigureras om för att ändra denna inställning?
av Glenn3
LJN skrev:Har Easee Home och den inställd för 3-fas laddning som default. Och ska man ladda en laddhybrid som bara har 1-fas som tex. Volvos modeller så tar det laddaren en stund att starta 1-fas laddning. Ser att under inställningar finns optionen att laddare är inställd för 1-fas laddning som default för snabbare laddstart. Måste laddaren ”raderas” för att kunna konfigureras om för att ändra denna inställning?
Det är bara att ändra inställningen, du behöver inte göra något annat. Jag måste ändra från Auto till 1-fas med jämna mellanrum då vår MG ZS EV måste vara inställd på 1-fas för att ladda.
av LJN
Hmm, i min app så står det jag inte har behörighet att ändra? Finns det något användarforum för Easee där det finns att få tekniska tips mm. Easee har ingen support mot slutanvändare vad jag kan se?

Fasläge.jpg
Fasläge.jpg (148.41 KiB) Visad 1713 gånger
av Glenn3
LJN skrev:Hmm, i min app så står det jag inte har behörighet att ändra? Finns det något användarforum för Easee där det finns att få tekniska tips mm. Easee har ingen support mot slutanvändare vad jag kan se?
Om du loggar in på https://easee.cloud/ och trycker på anläggning uppe till höger, vad står det under "Din åtkomstroll" för anläggningen? Jag står som anläggningsägare.
Om du sen klickar på anläggningen så kan du gå vidare till Administration och ändra din roll.
av LJN
Stort tack för tips, det är den elektriker som utförde installationen som står som "anläggningsägare" och jag står som "anläggningsadministratör" Den ändring jag kan utföra är att ta bort mig själv? Men jag har inte provat detta?
av Fixter
LJN skrev: ons 27 apr 2022, 16:25 Stort tack för tips, det är den elektriker som utförde installationen som står som "anläggningsägare" och jag står som "anläggningsadministratör" Den ändring jag kan utföra är att ta bort mig själv? Men jag har inte provat detta?
Då ska du ta och ringa den elektrikern och säga åt han o ändra. Om du inte vill någon utomstående ska kunna reglera din laddbox :-o
av LJN
Precis, vill inte vara beroende av en elektriker som jag inte vet vilken arbetsgivare han har idag. Utan min plan nu är att radera , ta bort min laddbox från "molnet" och sedan göra en nyinstallation mjukvarumässigt själv. Och sätta mig själv som anläggningsägare givetvis. Bör inte vara några problem....
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]