Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Lockis skrev:Värt att notera är väl att Volvo bilen inte hade Google systemet? så kanske hade betyget varit lägre om man testat en sådan?
Jag såg också det, men jag tror i alla fall Alrik gillar google-systemet av någon anledning.
av Lockis
V9097 skrev:
Lockis skrev:Värt att notera är väl att Volvo bilen inte hade Google systemet? så kanske hade betyget varit lägre om man testat en sådan?
Jag såg också det, men jag tror i alla fall Alrik gillar google-systemet av någon anledning.
Jag är besviken på Volvos Google system. Polestar har gjort det MYCKET bättre.
Användarvisningsbild
av V9097
Lockis skrev:
V9097 skrev:
Jag tycker båda är odugliga. Primärt att ha framför föraren är en hastighetsmätare som ser ut som en mätare, samt diverse varningar etc. Karta behöver man inte ha upptryckt i ansiktet hela tiden.
av Lockis
V9097 skrev:
Lockis skrev:
V9097 skrev: Jag såg också det, men jag tror i alla fall Alrik gillar google-systemet av någon anledning.
Jag tycker båda är odugliga. Primärt att ha framför föraren är en hastighetsmätare som ser ut som en mätare, samt diverse varningar etc. Karta behöver man inte ha upptryckt i ansiktet hela tiden.
Du kan ta bort kartan. Så det är bara att göra det om man inte gillar den.

Just den displayen har jag inget emot. Men hela mitten display och dess utformning är mycket bättre på Polestar än Volvo.
Sen är jag överlag emot att trycka in funktioner i display. Drive Modes? Kan ju vara en bra sak att ha snabb åtkomst till...
Kameran likaså. BMW's tänk är änsålänge det bästa jag sett när det kommer till tillgänglighet på funktioner.
Tesla är absolut sämst, om man inte pyntar upp för en Model S eller X. Bara en sådan sak som att man inte kommer åt vindrutetorkarna utan att hoppa in i displayn är helt jävla hål i huvudet... (tesla)
Användarvisningsbild
av V9097
Lockis skrev:
V9097 skrev:
Lockis skrev: Jag är besviken på Volvos Google system. Polestar har gjort det MYCKET bättre.
Du kan ta bort kartan. Så det är bara att göra det om man inte gillar den.

Just den displayen har jag inget emot. Men hela mitten display och dess utformning är mycket bättre på Polestar än Volvo.
Sen är jag överlag emot att trycka in funktioner i display. Drive Modes? Kan ju vara en bra sak att ha snabb åtkomst till...
Kameran likaså. BMW's tänk är änsålänge det bästa jag sett när det kommer till tillgänglighet på funktioner.
Tesla är absolut sämst, om man inte pyntar upp för en Model S eller X. Bara en sådan sak som att man inte kommer åt vindrutetorkarna utan att hoppa in i displayn är helt jävla hål i huvudet... (tesla)
Menyerna kan jag stå ut med, men har mycket svårt att acceptera utssendet på displayen framför ratten både i Volvo och Polestar. Tyker inte det skulle vara så svårt att ge några val på olika utseende på hastighetsmätare (och varvräknare på ICE-bilar).
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]