Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Keelhauled
Hej!

Upplever ett väldigt konstigt ljud när jag stänger av min bil. Det är en V60 D3 automat modell 2019.
Bad Volvo kolla över det senast bilen var inne på service, men dom menar att det är helt normalt.
Jag själv tycker ljudet är oroande.. någon mer som upplever detta ljud på sina dieslar?

Ljudet finns på videon nedan.

https://drive.google.com/file/d/1WwTLJo ... sp=sharing
Senast redigerad av 2 Keelhauled, redigerad totalt 0 gång.
av least
Kan det vara så att en av dina kylfläktar har fått ett stenskott på ett av bladen?
Det låter lite som att ett roterande objekt träffar en metallkonstruktion när varvtalet är nära på noll.
av Keelhauled
least skrev: mån 04 apr 2022, 15:14 Kan det vara så att en av dina kylfläktar har fått ett stenskott på ett av bladen?
Det låter lite som att ett roterande objekt träffar en metallkonstruktion när varvtalet är nära på noll.
Hej!

Tack för svar! Ja det låter ju lite så. Ska försöka kika om jag kan se någonting.
av hullan
Min gör det där ljudet - fast den gör det bara en gång och det kommer ganska långt efter - typ när jag hunnit gå några meter. Också en v60 D3 2019
av Keelhauled
hullan skrev: tis 05 apr 2022, 16:03 Min gör det där ljudet - fast den gör det bara en gång och det kommer ganska långt efter - typ när jag hunnit gå några meter. Också en v60 D3 2019
Det kommer kanske 5-10 sekunder efter man stängt av motorn. Tycker bara det låter jävligt illa och låter som något e paj, men man kanske får lita på att det ska låta så.

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]