En levande landsbygd vi skall ha…
Vi skall ha…
De som föreslår nya regelverket för resa till-från jobbet verkar väl inte underlätta så värst för människor att bo på mindre orter eller på landsbygden och pendla med bil till jobb där det kan finnas? Om man tvingas bo nära jobbet kan mindre orter och landsbygd utarmas på sikt. Så synd…
En levande landsbygd vi skall ha…
Skall vi ha det? Eller kanske vi inte skall ha det? Meningarna är förstås delade.
Kanske jag missförstått nya regelverket.
Har arbetspendlat, från mindre ort till större ort där jag har jobbet, i ca. 25 år.
Slipper bry mig personligen om några år vilka regler som gäller för jobbpendling men det finns ju andra som skall försöka arbetspendla med bil.
Kunde jag skulle jag cykla till från jobbet men har ingen lust lägga 3 timmar till och lika mycket hem per dag. Visst går det buss men det tar i stort sett dubbelt så lång tid som med bil. Dygnet har bara 24 timmar. Man kan inte resa bort för många timmar per dag om man skall leva ett normalt liv.
Jag menar principiellt, varför vill man försvåra för rätt många på landsbygd och mindre orter att på sikt kunna leva där, ofta är bilen snudd på det enda transportmedlet som fungerar i vardagen där.
Nä nu vet jag, havremoped till jobbet?
Får man dra av havret i deklarationen?
Vi får väl se hur allt blir när nya reglerna är spikade och är i bruk.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.