- mån 14 mar 2022, 11:22
My23 har ju inte börjat tillverkas än, så det är åtminstone ingen här som fått en sådan.
Jag var lite i samma "undrande" sits när jag lade en order på en XC40 elbil innan jul. Det var lite stökigt med årsmodellskifte för den precis då, men ville få iväg en beställning fort pga lång leveranstid. Jag lade en på my23 precis när de släppte modellåret och kom på för någon månad sen att BLIS etc. inte står med. Så pratade med min säljare som sa att det ingår i Driver Awareness, som står med, så han lugnade mig med det. Tycker dock det är märkligt att det står med så "satans" mycket annan utrustning i listan.
Nu är det ju dock stökigare än på länge med halvledarna och man kan nog inte ens lita på det som står i utrustningslistan. För någon vecka sen kom ju Polestar ut med att de skulle plocka bort deras pixel-lampor, och det på redan beställda bilar. Man ska kompenseras med 5-10 000:- eller vad det nu var.
Volvo har alldeles nyss också ändrat sin kundinformation på hemsidan, där man skriver att redan beställda bilar "kan" påverkas, och att man blir kontaktad, osv i så fall. Står också att tillgången på delar kan ändras på dygnsbasis. Tror de ändrade detta typ förra veckan på hemsidan.
Så man får väl se vad man får när det närmar sig..
kylrobban skrev: ↑mån 14 mar 2022, 11:16Det kan man tycka, men det har ju varit stökigt med halvledarna under rätt lång tid. Du kanske hamnade i en trist skarv av något slag. Står inte Driver Awareness med så är det åtminstone korrekt, även om det är trist.jaronsso skrev: ↑mån 14 mar 2022, 11:07Nix tyvärr inte.kylrobban skrev: ↑mån 14 mar 2022, 10:23BLIS och Cross Traffic Alert ingår i Driver Awareness.
Okej om jag förtydligar lite då.
Förstår jag rätt så ingick BLIS och Cross Traffic Alert i driver assistance paketet.
Det står med.
Men BLIS och Cross Traffic Alert är inte specat i utrustningen.
Man kunde inte ta med det i spec under en tid om jag fattat rätt.
Står det med på din spec?
Enligt min säljare så var det stängt för detta när vi la ordern pga halvledarbrist.
Samt att det inte heller kunnat läggas till i efterhand genom att öppna ordern.
Volvo själv sa att det enbart skulle komma på MY23.
Ringde volvo idag och hon sa samma sak som säljaren, det var den infon hon fått.
Så tämligen nyfiken på när ni som ovan sagt att ni fått leverans med driver awareness lagt era ordnar?
Min offert är daterad 21-09-28 och hemsidan sa långt efter detta att BLIS och Cross Traffic var påverkat.
Alla eller ingen kan man tycka och blev det möjligt att lägga till borde de ju ha hört av sig!!
My23 har ju inte börjat tillverkas än, så det är åtminstone ingen här som fått en sådan.
Jag var lite i samma "undrande" sits när jag lade en order på en XC40 elbil innan jul. Det var lite stökigt med årsmodellskifte för den precis då, men ville få iväg en beställning fort pga lång leveranstid. Jag lade en på my23 precis när de släppte modellåret och kom på för någon månad sen att BLIS etc. inte står med. Så pratade med min säljare som sa att det ingår i Driver Awareness, som står med, så han lugnade mig med det. Tycker dock det är märkligt att det står med så "satans" mycket annan utrustning i listan.
Nu är det ju dock stökigare än på länge med halvledarna och man kan nog inte ens lita på det som står i utrustningslistan. För någon vecka sen kom ju Polestar ut med att de skulle plocka bort deras pixel-lampor, och det på redan beställda bilar. Man ska kompenseras med 5-10 000:- eller vad det nu var.
Volvo har alldeles nyss också ändrat sin kundinformation på hemsidan, där man skriver att redan beställda bilar "kan" påverkas, och att man blir kontaktad, osv i så fall. Står också att tillgången på delar kan ändras på dygnsbasis. Tror de ändrade detta typ förra veckan på hemsidan.
Så man får väl se vad man får när det närmar sig..

Senast redigerad av 3 jaronsso, redigerad totalt 0 gång.