- fre 11 mar 2022, 20:59
Denna har ju system effekt 350hk det är rejält bra tryck i apparajset
. So far so good har inte hittat några direkta fel ännu och hoppas de inte dyker upp för är en sålänge är jag jäkligt nöjd över kärran, som natt och dag jämfört med gen1 och gen2 av v60, ja just lite fel hitta jag vid leverans skräp i lacken på några ställen
Annars så är det en fröjd att åka på el tankar den på jobbets laddstolpe från tom till full får jag i 17.4kw 26kr åker 6,8mil vintertid.
irrbloss skrev:Har elektrisk värmare denna kommer direkt visst 1minut och du har full värme, jag är ju van med vea motor sedan tidigare och rent ljud mässigt lät de som just fyror, men denna t6a är ju ett helt annat ljud, torr gasar man skulle jag lätt gissa på att det var en sexa under huven jösses vilket maffigt ljud de fått tillx74 skrev: ↑lör 05 mar 2022, 18:31 Då har jag hämtat ut min v60 t6 -22, gjorde ett test i pure läget fullt batteri blandat stad landsväg lugn körning 6,8mil sedan tog motorn över och gick in i hybrid läget, dock fortfarande kall väder med vinterdäck osv, men fasiken vad lite det behövs för att motorn stängs av och går på eldrift igen efter den fått i nån gnutta kräm igen, och den håller på så ofta. Men det är väl uträknat att motorn tål att ständigt gå av och påHur funkar kupévärmen? Kommer den igång snabbt? Kommer inte ihåg nu hur det var, men bränslevärmaren är väl borta på denna årsmodell? Hade den värmepump eller någon annan variant?Annars en väldigt sömlös övergång mellan motor och eldrift. Imponerad av elmotorns drag
![]()

//x74
V60 T6 R-Design -22
V60 T6 R-Design -22