Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TurboDanneV70
Var byggs recharge bilarna? Tänkte om kriget kommer ha en negativ åverkan på tillverkningen eller kommer man tom få bilen snabbare nu när volvo cars stoppat leveranser till Ryssland som tar in ca 8000 bilar om året.
av Lockis
TurboDanneV70 skrev: ons 02 mar 2022, 19:42 Var byggs recharge bilarna? Tänkte om kriget kommer ha en negativ åverkan på tillverkningen eller kommer man tom få bilen snabbare nu när volvo cars stoppat leveranser till Ryssland som tar in ca 8000 bilar om året.
Ryssland i sig bör inte påverka leveranstiderna då jag inte tror något kommer därifrån. Sen kan det vara att sanktionerna slår mot underleverantörer som gör att det blir svårare att producera. Men allt är rena spekulationer från min sida. Om nått, så kanske det går snabbare eftersom att inga bilar kommer skickas dit som du själv säger.
av Lövet
Det tillverkas bla kabelhärvor i Ukraina så risk finns att det påverkar negativt (vet inte om Volvo använder just dessa). Känns som ett litet problem i sammanhanget dock.
av ironsavior
irrbloss skrev: ons 02 mar 2022, 08:09 Då är vi inne i mars. Någon som fått sin nya V60 Recharge än? Det står att min är klar för upphämtning i april, men den är fortfarande i tillverkningskö enligt appen. Det finns inte mycket om den på Youtube heller, hittar nästan bara klipp med föregående modell. Har den ens nått till konsumenter än någonstans i världen?
Jag hämtade min V60 T6 Recharge idag.
av HTA
Min V60 T6 med nya batteriet är färdigbyggd. Kan hämta ut den om 3 veckor fick jag reda på. Grejer som ska eftermonteras först.
När Min Volvo fortfarande fanns hade jag v9 som leveransdatum så jag är nöjd att det inte drog ut på tiden.
Ingen information om att jag skulle bli utan något (kollade med säljare) utan all utrustning finns med.
Ser fram emot att testa Volvo igen.
Användarvisningsbild
av bem
HTA skrev: fre 04 mar 2022, 08:33 Min V60 T6 med nya batteriet är färdigbyggd. Kan hämta ut den om 3 veckor fick jag reda på. Grejer som ska eftermonteras först.
När Min Volvo fortfarande fanns hade jag v9 som leveransdatum så jag är nöjd att det inte drog ut på tiden.
Ingen information om att jag skulle bli utan något (kollade med säljare) utan all utrustning finns med.
Ser fram emot att testa Volvo igen.
Det blir kanon det, nya stora hybridbatteriet och 145 hk elmotor samt enpedalkörning. Och att du får all utrustning känns säkert bra, så du slipper "Chipbrist edition" V60. Jag har V90 T6 Reharge MY22 (hann dock få min levererad innan de började med det större batteriet osv) men jag är nöjd ändå, den levererades också med all utrustning den skulle ha (BLIS, Cross Traffic Allert osv). Har du haft Volvo laddhybrid innan? Om inte kommer du nog bli positivt överraskad att köra på "Pure" (bara på el) men även på de andra körlägena.
Blir en trevligt vår med ny bil.
Lycka till med nya bilen sen!
av Torstensson
Finns det någon ny information ifall V60 kommer att få Android Automotive ? Det vill säga är det helt kört eller finns planer på att implementera det på nya V60s från 2019 och framåt ? Den nya V60 2022 jag nyligen plockat ut är det fortfarande bara Android Auto på.
av Torstensson
irrbloss skrev:Då är vi inne i mars. Någon som fått sin nya V60 Recharge än? Det står att min är klar för upphämtning i april, men den är fortfarande i tillverkningskö enligt appen. Det finns inte mycket om den på Youtube heller, hittar nästan bara klipp med föregående modell. Har den ens nått till konsumenter än någonstans i världen?
Japp, fick min förra veckan. Beställde i oktober
av irrbloss
Torstensson skrev: fre 04 mar 2022, 10:24
irrbloss skrev:Då är vi inne i mars. Någon som fått sin nya V60 Recharge än? Det står att min är klar för upphämtning i april, men den är fortfarande i tillverkningskö enligt appen. Det finns inte mycket om den på Youtube heller, hittar nästan bara klipp med föregående modell. Har den ens nått till konsumenter än någonstans i världen?
Hur känns den och hur går den? Lever den upp till förväntningarna? :) Jag fick besked i appen idag om att den nu är färdigbyggd och transporteras.
av Torstensson
irrbloss skrev:
Torstensson skrev: fre 04 mar 2022, 10:24
Hur känns den och hur går den? Lever den upp till förväntningarna? :) Jag fick besked i appen idag om att den nu är färdigbyggd och transporteras.
Otroligt pigg vid accelerationer, de har fått till fyrhjulsdriften utan "hacken" mellan el & drivmedel som upplevdes på tidigare versioner. Har sedan den anlänt enbart kunnat köra på el vilket i det här omvärldsläget med skyhöga oljepriser, känns helt okej :-) Tror att det var 8.6 mil de sa att den skulle klara på nya batteriet. Kör jag på pure och endast el kommer jag som längst 6.5 vilket är helt okej i min situation. Den går fantastiskt fint längs vägen

Jag är grymt nöjd, över förväntan! Det enda jag stör mig på är att Android Automotive inte ingår för V60s och jag förstår faktiskt inte varför då övriga nya hel-el/rechargs har det. Jag hoppas det kommer en uppdatering och har ställt frågan ovan, men är skeptisk att det kommer att ske.

Jag fick min två veckor före utsatt datum så du kan hoppas på det!
  • 1
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 315
D4 VEA dricker olja

Kollat komp på motorn 25, 25, 25, 25 är[…]

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]