Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
Lockis skrev: tor 10 feb 2022, 14:37 Är det någon som beställt en MY23 som ser leveransstatus? Eller har alla samma bekymmer som jag? :-D
Jag har beställt en XC40 my23, i december.
Har inte sett något någonstans. På leveransstatus står det att ordern inte hittas.
Förmodar det har att göra med att man inte planlagt produktion av my23 än.
Är väl kanske samma för V60.
av Lockis
jaronsso skrev:
Lockis skrev: tor 10 feb 2022, 14:37 Är det någon som beställt en MY23 som ser leveransstatus? Eller har alla samma bekymmer som jag? :-D
Jag har beställt en XC40 my23, i december.
Har inte sett något någonstans. På leveransstatus står det att ordern inte hittas.
Förmodar det har att göra med att man inte planlagt produktion av my23 än.
Är väl kanske samma för V60.
Oops, om ordern inte hittas ska du nog kontakta din ÅF. Tycker du borde få samma meddelande som jag om bilen är orderlagd.
av jaronsso
Den ligger i nån holding pool av något slag.
Ligger som order men inte i Volvos egna system, än.
Men har i röret att prata med dem nästa vecka så ska höra mig för. Inte orolig för nåt dock.
Säljaren sa i dec att det skulle dröja till ca feb innan den syntes någonstans.
av Lockis
jaronsso skrev: tor 10 feb 2022, 21:29 Den ligger i nån holding pool av något slag.
Ligger som order men inte i Volvos egna system, än.
Men har i röret att prata med dem nästa vecka så ska höra mig för. Inte orolig för nåt dock.
Säljaren sa i dec att det skulle dröja till ca feb innan den syntes någonstans.
Alrite. Min säljare sa senare i vår innan bilen blir planerad för produktion 😁 leverans sensommar/höst.
av irrbloss
Då är vi inne i mars. Någon som fått sin nya V60 Recharge än? Det står att min är klar för upphämtning i april, men den är fortfarande i tillverkningskö enligt appen. Det finns inte mycket om den på Youtube heller, hittar nästan bara klipp med föregående modell. Har den ens nått till konsumenter än någonstans i världen?
av Lockis
irrbloss skrev: ons 02 mar 2022, 08:09 Då är vi inne i mars. Någon som fått sin nya V60 Recharge än? Det står att min är klar för upphämtning i april, men den är fortfarande i tillverkningskö enligt appen. Det finns inte mycket om den på Youtube heller, hittar nästan bara klipp med föregående modell. Har den ens nått till konsumenter än någonstans i världen?
Min ÅF lämnade ut en CBV T8 förra veckan. Kan nog anta att detta var en med den nya drivlinan. Pratar du om faceliftade med nya utrustningspaketen Core, plus eller ultimate så har dem inte gått till produktion ännu.
av irrbloss
Lockis skrev: Min ÅF lämnade ut en CBV T8 förra veckan. Kan nog anta att detta var en med den nya drivlinan. Pratar du om faceliftade med nya utrustningspaketen Core, plus eller ultimate så har dem inte gått till produktion ännu.
Nej, menade den med nya drivlinan. Skönt att veta att det händer något, då kanske det blir att hämta den i april :).
Användarvisningsbild
av x74
irrbloss skrev: ons 02 mar 2022, 08:50
Lockis skrev: Min ÅF lämnade ut en CBV T8 förra veckan. Kan nog anta att detta var en med den nya drivlinan. Pratar du om faceliftade med nya utrustningspaketen Core, plus eller ultimate så har dem inte gått till produktion ännu.
Nej, menade den med nya drivlinan. Skönt att veta att det händer något, då kanske det blir att hämta den i april :).
Min är klar för leverans, på fredag hämtas den ut v60 T6 nya drivlinan , blir spännande hoppas jag.
Användarvisningsbild
av Microhulken
irrbloss skrev: ons 02 mar 2022, 08:09 Då är vi inne i mars. Någon som fått sin nya V60 Recharge än? Det står att min är klar för upphämtning i april, men den är fortfarande i tillverkningskö enligt appen. Det finns inte mycket om den på Youtube heller, hittar nästan bara klipp med föregående modell. Har den ens nått till konsumenter än någonstans i världen?
Min ska tydligen vara färdigbyggd och leverans om 2 veckor. Gissar den inte byggts i Sverige annars borde väl leverans gå fort?
av Lockis
Microhulken skrev:
Min ska tydligen vara färdigbyggd och leverans om 2 veckor. Gissar den inte byggts i Sverige annars borde väl leverans gå fort?
Japp, men man tar höjd i den beräkningen så att ÅF ska ha tid att fixa färdigt och boka in för leverans.
Min erfarenhet är att man brukar ha ca 1v från det att bilen är byggd tills den är levererad.
  • 1
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 315

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]