- sön 20 feb 2022, 09:26
Hej! Jag har en v70 D5 -03. Jag har vid ett flertal tillfällen haft felet motorservice erfordras, jag har felsökt med datorn och fått felkod på kopplinglägesgivaren, jag har bytt den TVÅ gånger, senaste gången köpte jag en ny från V-parts, det gick ett tag sen återkom felet med motorservice erfordras och felkod på kopplingslägesgivaren. jag har slut på ideer jag har nollat felkoden men den kommer tillbaka lika fort. Jag bytte batteri på bilen för ett par år sen och det har inte varit något fel på det men bilen visar låg spänning efter en väldigt kort stund om man bara har dörrarna öppna etc etc... kan batteriet påverka detta ? jag har även en dålig laddström på bilen via datorn, men kör jag multimeter fram eller bak på batteriet laddar den precis som den ska så jag misstänker inte dålig laddning heller.. nån som har några tips ? går det koppla förbi kopplinglägesgivaren på något sätt eller kan de va så att man måste in o programmera in toleranserna för motståndet på kopplingslägesgivaren ?? nån som har några ideer ? /MVh Mattias
"Bara man är fantastisk så ordnar sig allting!"