Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1486572
hej drar upp en gammal tråd men denna krok har den 2st fjädrar i sig en som är på lås vredet( den man drar på) och en inne i själva kroken. vart får man tag i dessa fjädrar har nytt vrede men fick ej med nya fjädrar. tack på förhand

MVH GulaGrodan
#1486642
Dengulagrodan skrev: mån 31 jan 2022, 17:17 hej drar upp en gammal tråd men denna krok har den 2st fjädrar i sig en som är på lås vredet( den man drar på) och en inne i själva kroken. vart får man tag i dessa fjädrar har nytt vrede men fick ej med nya fjädrar. tack på förhand

MVH GulaGrodan
Stämmer bra att det är två fjädrar. Ser ingen anledning att köpa nya om du har kvar de gamla. Se bara till att du monterar de rätt.
V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]

Har ägnat en stund åt felsökning[…]