Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1486027
Prova uppdatera till Volvo Cars appen istället för den gamla Volvo On Call appen. Om det är Volvo On Call appen du använder f.n. Du skriver inte vad som fungerar dåligt med appen, kan du ge exempel?
Sen är det nog aldrig fel att kolla att det är senaste mjukvaran i bilen. Appen och bilens mjukvara kan det nog vara klokt ha senaste version av (men kanske inte kategoriskt "alltid").
av jaronsso
#1486079
bem skrev: tor 27 jan 2022, 22:30 Prova uppdatera till Volvo Cars appen istället för den gamla Volvo On Call appen. Om det är Volvo On Call appen du använder f.n. Du skriver inte vad som fungerar dåligt med appen, kan du ge exempel?
Sen är det nog aldrig fel att kolla att det är senaste mjukvaran i bilen. Appen och bilens mjukvara kan det nog vara klokt ha senaste version av (men kanske inte kategoriskt "alltid").
Elbilarna med appen och funktioner relaterat elbilarna verkar fungerar betydligt sämre än till övriga Volvobilar.
Läser om det mer eller mindre dagligen lite varstans på nätet.
Nu har jag ingen elbil själv, än, men väntar på en.
Användarvisningsbild
av philipsguy
#1486258
Det som fungerar sämst är timer för förkonditionering.
För er som kör bilar med Android så är det nog så att alla funktioner fortfarande inte finns? Kolla i recensioner på App Store så förstår du att du knappast är ensam.
av Alen
#1488129
Jag kan instämma att appen lämnar en del att önska samt att den är oerhört seg. Har haft vår P6 nu i tre veckor. Bilen går som en dröm men Androidsystemet och appen lämnar en del att önska.
av Alen
#1501862
Apropå skräp. Har bytt telefon och nu kan jag inte para ihop min nya telefon med bilen. Enligt instruktion i bilen ska jag öppna appen på den gamla telefonen som jag inte har kvar och ta bort parningen där :bored:
Hur tänkte man här egentligen? Parningen kan alltså inte tas bort från bilen verkar det som. Någon som råkat ut för liknande?
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]