- lör 22 jan 2022, 19:35
#1485147
Jag kör just nu väldigt mycket korta sträckor och använder bränslevärmare vid nästan varje resa. Samtidigt har bilen inte indikerat låg nivå i batteriet och start stopp verkar fungera som vanligt. Men om jag fattat det korrekt så Star och start/stopps sköts av 48V-batteriet på mildhybriderna?
Nåja, bestämde mig för att för första gången någonsin ladda batteriet i en ny bil(treårsbil). Och döm av min förvåning när min Ctek-laddare indikerar att det krävs mer än 8 timmars laddning för att nå fullt. Nu efter 6 timmar så står den mycket riktigt på 2 timmar tills fullt laddad. Det indikerar ju att det var en ganska bra idé att ladda batteriet..
Nåja, bestämde mig för att för första gången någonsin ladda batteriet i en ny bil(treårsbil). Och döm av min förvåning när min Ctek-laddare indikerar att det krävs mer än 8 timmars laddning för att nå fullt. Nu efter 6 timmar så står den mycket riktigt på 2 timmar tills fullt laddad. Det indikerar ju att det var en ganska bra idé att ladda batteriet..
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,