- tis 18 jan 2022, 05:37
#1484242
Hej!
Har kliat mig i skallen länge nu över biljäveln, det är a-traktor volvo 740 . Går katastrofalt på tomgång när den blivit varm, pendlar upp och ner. Stiften blir tvär sotiga samt att den dricker bensin som en galning. Sitter öppet sportluftfilter från biltema på. Får felkod 2-3-2 och iomed svarta stift så går den fett, luktar illa om avgaserna (bensin).
Det som är bytt/gjort: LMM (2 olika),tempgivare för insprut är ny, rengjort spjällhus + alla slangar, ny fördelare + rotor, insugspackning bytt, ny tomgångsmotor
Spjällhuset klickar direkt när man vrider på gasen så borde inte vara feljusterat? Skall själva spjället vara helt stängt inuti huset?
Kopplar jag bort Lmm så går bilen bättre, men har ju provat 2 andra så är det sportluftfiltret som gör detta?
Kan de vara styrboxen för insprut som är pajj och mosar på med bensin?
Lamban är relativt ny och pendlar i värde 0,2-0,7v..
Någon som sitter på någon lösning på mysteriet?
Har kliat mig i skallen länge nu över biljäveln, det är a-traktor volvo 740 . Går katastrofalt på tomgång när den blivit varm, pendlar upp och ner. Stiften blir tvär sotiga samt att den dricker bensin som en galning. Sitter öppet sportluftfilter från biltema på. Får felkod 2-3-2 och iomed svarta stift så går den fett, luktar illa om avgaserna (bensin).
Det som är bytt/gjort: LMM (2 olika),tempgivare för insprut är ny, rengjort spjällhus + alla slangar, ny fördelare + rotor, insugspackning bytt, ny tomgångsmotor
Spjällhuset klickar direkt när man vrider på gasen så borde inte vara feljusterat? Skall själva spjället vara helt stängt inuti huset?
Kopplar jag bort Lmm så går bilen bättre, men har ju provat 2 andra så är det sportluftfiltret som gör detta?
Kan de vara styrboxen för insprut som är pajj och mosar på med bensin?
Lamban är relativt ny och pendlar i värde 0,2-0,7v..
Någon som sitter på någon lösning på mysteriet?