Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1485857
Märkligt! Har en MY21 V90CC men jag har inte fått detta brev. Ny byter jag i och för sig in den om en månad så då blir det ÅFs problem :)
bem skrev: tis 11 jan 2022, 15:02 Hej,
Kanske Ni fått ett brev idag om Serviceåtgärd A10140? Fick jag (har en V90 2022).
Gäller årsmodell 2021 och 2022 av: S/V90/V90CC (och XC60 samt XC40).
Har beställt tid hos min lokala Volvoverkstad nyss för serviceåtgärden, min bil skall in 20 januari 2022.
/Bo
#1486163
Förlåt om jag kapade tråden lite, men hämtade ut bilen idag, några timmar innan stängning. Har kört 9 mil och mina första tankar är följande;
-Wow vad tyst(dubbfritt) och hemma det kändes direkt. Precis ett mängd sportighet men komfortabel. Har tidigare kört V90CC innan XC40 och det blir en jäkla skillnad utan gungandet :)
- Gillar gränssnittet skarpt; snabbt, enkelt.
- Förardisplayen är tråkig, helt svart i mitten förutom navigeringspil med tillhörande meter. Trodde man iaf skulle kunna få upp kartan där. (Har jag missat något?)
- Laddplattan för telefonen laddade väldigt långsamt, men varmt satan blev både telefon och platta. Har ett MagSafe-skal så kanske är skalet som är boven i dramat.
#1486182
En knapp på ratten, till höger lite ensam något ner åt vänster, om du trycker på den kommer Google-kartan fram i mitten på förardisplayen. Symbolen ser ut som en fet-TV med tre horisontella vita streck på.
Lycka till med nya bilen!
#1486199
Skapa konto först på Hot Spot Drive, gratis abonnemanget som följer med din Volvo.
Skapa ett Googlekonto om du inte har det redan. Knappa sen in kontouppgifterna för både Hot Spot Drive och Google i bilens inställningar.
Prova sen visa Googlekartan i centerdisplayen och förardisplayen.
Kanske går bättre. Kan kanske vara nåt knas med förardisplayen eller nåt den är beroende av för att funka, får väl din Volvomek kolla på om du misstänker nåt fel i bilen.
I min Volvo visas Googlekartan fint som den ska i förardisplayen. Använde den så sent för nån timme sen.
#1486202
Jag är inloggad överallt, allt funkar förutom att när jag ska skifta mellan de två lägena i förardisplayen så ser jag att det är ett försök till att få upp en bild men det är bara streckigt (tänk gamla Nintendo när dom glappade i konsolen om folk vet vad jag menar :) och sen blir det svart igen. Jag får bara en pil som guidar men ingen bakgrund. Går det att ladda upp video på något sätt?

Jag har hittat artikelnumret, 6841206. Men den fin[…]

Spärra lådan A-traktor

Hejsan, Vi bygger om en 5cyl bensinare till trakto[…]

Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]