Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B2dominator
#1485905
SundanceKid skrev:Jag kör T8 2020 idag och är jättenöjd med allt, även motorn och batteri. Bilen har bara rullat lite över 1000 mil då vi har flera andra bilar. Under de 1000 milen har jag inte känt att jag måste fixa polestar till den.
Men går det att beställa från fabrik hade jag givetvis bockat i det.
Fisch skrev:Vettefasiken om polestar behövs. Drivlinorna känns på’t hela tiden. Inget lagg som på D5 tex utan det sticker direkt. Hård acceleration från tex 80-120 går på ett kick. Men det skulle vara intressant att se vad en optimering skulle ge för prestanda.

Har haft bilen nu i drygt en månad och hittills inget negativt alls. Har dock inte utmanat fyrhjulsdriften än sådär riktigt men jag tycker att bensinmotorn kommer in ganska snabbt ändå om det rent greppmässigt behövs. Men det är ju inte på samma nivå som haldex 5 tex.

Mycket vill alltid ha mer :)
Användarvisningsbild
av stoffe9
#1485913
Kanske därför dom blir framflyttade, saknas värmare...
Användarvisningsbild
av stoffe9
#1486048
Plötsligt händer det, nu slog den om och blev byggd. Återigen leverans V7 :)
av SundanceKid
#1486055
Grattis! Fasen vad kul. Vad är det du beställt exakt?
Vet du om du lyckas få bränslevärmare?
Användarvisningsbild
av stoffe9
#1486074
Vet faktiskt inte hur det blev med värmaren.
Gällande utrustning så tror jag att jag har allt, förutom tonade rutor och runningboards :-)
av SundanceKid
#1486082
Jag har inte heller valt runningboards, eller jag valde det från början men ångrade mig när jag såg en på macken hemma. Så det är väl det enda jag inte valt som gick att välja.
av Mackan85
#1486139
Ni som fått era bilar får gärna fortsätta dela med er lite av er upplevelse såhär långt. Hur mycket drar bilarna? Hur långt har ni kommit enbart på el? Sedan undrar jag om att det går att köra på el till 100% fram tills batteriet är dött, eller används bensinmotorn ändå - t.ex. kan man köra 3-4 mil enbart på el?
Användarvisningsbild
av Fisch
#1486168
Det verkar bara jag och en till på forumet som fått vår XC90 T8 22 late. Jag har en r-design PRO.

Har skrivit lite om förbrukning tidigare i tråden så du kan se några exempel på förbrukning för olika resor.

Min vardagliga körcykel tar mig 50-55km på el med en elförbrukning på 3,5 kWh/mil. Det går dock för mig att komma ner på 2,5 kWh/mil på landsväg, har jag noterat, vilket teoretiskt kan ge mig 70 km på el. Utan värme och vid bra förhållande så är det säkert möjligt med ca 70 km. Men helt ärligt så är det mycket roligare att köra med bensinmotorn. Elmotorn är dock väldigt kompetent för vardaglig körning.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 55

Bara för intresse och inte som pekfinger, men[…]

Löjliga priser XC70

Tror vi kan släppa elbilsspåret i e[…]

jag tror du är rätt ute. gör rent d[…]

TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]