Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stoffe9
#1485861
Flyttats lite fram och tillbaka, men de sista månaderna har det varit v 7. Med leverans till handlaren den 2:e februari, dvs nästa vecka. Men den är ju fortfarande inte byggd ...... :crying:
Användarvisningsbild
av stoffe9
#1485867
Har behov av lastkapacitet. Enda volvon som finns kvar med hyfsat "smart" bagagerum. Sen ville jag komma "upp" igen, om du förstår vad jag menar.
av SundanceKid
#1485873
Jag har aldrig haft en tanke på XC90 skulle bli min nästa bil. Men nu när den släpptes med 455hk kändes det som det va dags.
Jag gillar verkligen biffigheten.
Användarvisningsbild
av stoffe9
#1485877
Kan bara hålla med @sundancekid , skall bli förbannat roligt!
Användarvisningsbild
av Fisch
#1485899
Vettefasiken om polestar behövs. Drivlinorna känns på’t hela tiden. Inget lagg som på D5 tex utan det sticker direkt. Hård acceleration från tex 80-120 går på ett kick. Men det skulle vara intressant att se vad en optimering skulle ge för prestanda.

Har haft bilen nu i drygt en månad och hittills inget negativt alls. Har dock inte utmanat fyrhjulsdriften än sådär riktigt men jag tycker att bensinmotorn kommer in ganska snabbt ändå om det rent greppmässigt behövs. Men det är ju inte på samma nivå som haldex 5 tex.
av SundanceKid
#1485903
Jag kör T8 2020 idag och är jättenöjd med allt, även motorn och batteri. Bilen har bara rullat lite över 1000 mil då vi har flera andra bilar. Under de 1000 milen har jag inte känt att jag måste fixa polestar till den.
Men går det att beställa från fabrik hade jag givetvis bockat i det.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 55
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]