Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan62
#1485038
XC60 MY 22

Strålkastarspolarnas munstycken/armarna samt själva "luckan" går inte alltid tillbaka efter spolning - någon mer som har det problemet?
#1485423
Hade detta problem på min V90, gjorde som Bempo och smorde med siliconspray = problemet löst.
#1485522
Har inte haft det på mina tidigare volvos... men just min XC60 MY2022 har jag det! Har haft inne på åtgärd för att byta ut dom vilket dom ska ha gjort. Men upptäckte igen att ena stod ute igår. Fick tillsvar att det gör dom ibland... det fryser och har sig och skitiga vägar. Konstigt att jag har haft säkert 7-8 volvon utan det bekymmret liksom! Silikon grejen får man väl kika på då... inget fel att hjälpa dom lite på draven med glidet möjligen. Hur gjorde du då @bempo ?
#1485672
Bempo skrev:Bara att spreja på de ytor som rör sig. Behövs inte mycket bara du får det på rätt ställe. Spraya hellre lite och kolla resultat innan du dränker hela fronten i silikon.
Ok gör ett försök... har en fin spray med en förlägningspip på.
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]