Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484393
Patten68 skrev: tis 18 jan 2022, 22:47 Det är en tryckknapp till Webasto ThermoConnect GSM-start. Är nog kanske att den tidigare ägaren har valt att installera Webastos egna remotestart med egen app och gå förbi Volvo-appen och starta bränslevärmaren den vägen.
Förre ägaren kanske var beroende av att bränslevärmaren alltid måste kunna startas, med en app. Volvos app (Volvo On Call, numera Volvo Cars appen) funkar i och för sig men visst har det varit strul med Volvos servar för tjänsten, det vet jag för jag har använt appen till Volvobilar i 9 år nu. Vore jag beroende av att bränslevärmaren alltid måste starta hade jag nog skaffat nåt annat än Volvos app.
Som vanlig bilist funkar väl Volvos bränslevärmare och app tillräckligt bra och det går starta värmaren med appen för det mesta.
Den som hade bilen hade nog speciella krav. Att ha en annan app än den som används som standard i Volvon är nog mycket ovanligt.
Bilen är ju snudd på bara inkörd, 2021:a med bara 2700 mil på mätaren. Dyr dock som beg. men de ligger väl i den prisklassen när det är en V90 Cross Country så här ny och sån utrustningsnivå.
Har en V90 själv, 2022:a (men Recharge, Inscription utrustningsnivå).
/Bo
#1484408
Tack, då vet jag.
Ja ni är nog inne på något där, den verkar ha rullat hos en entreprenadfirma mellan Kalix och Haparanda och kört denna bilens miltal på ca 8 månader.
Då kanske man har andra behov.
Priset ja, ja det är ju efterfrågan som styr marknaden....
#1484450
svergie2 skrev: ons 19 jan 2022, 10:16 Dieselvärmare är väl inte standardutrustning på dessa heller så min gissning är att bilen levererades utan bränslevärmare från fabrik och sedan fick det eftermonterat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det trodde jag var standard på alla dieslar, annars blir det kallt i Norrland...
#1484458
SundanceKid skrev: ons 19 jan 2022, 05:35 Den va väldigt dyr för att vara en sån snikutrustade bil.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Jag tycker väl denna V90 CC MY21 har hyfsat med ”bra att ha” utrustning.
Vad tycker du den kan sakna som gör den lite snikutrustad?
Vad tror du bilen har för utrustningsnivå? Om det varit en Inscription borde den ha ha haft växelspakknopp Orrefors i glas men det har den inte. Fast Cross Country kanske inte följer vanliga V90 utrustningsnivåer som fanns MY21.
Den har 360-graders kamera, den har Harman Kardon ljudanläggning, den har halvautomatiska dragkroken, tonade rutor bak, aukustikrutor, värme även i baksätet, eluppvärmd frontruta, aktivt chassi med luftfjädring osv.
Den har inte Comfortstolar så är man lång kan det bli dåligt med stöd åt låren.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1484478
För SundanceKid är allt annat än fullbestyckat snikvariant ;-) :-D .
Vi hade den dialogen för några år sedan att man faktiskt kan värdera saker olika. För mig är avsaknad av dragkrok och stänkskydd snålvariant och så vill jag ha tygklädsel. ;-)
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]