Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#390332
Har nu mätt i eldosan och det är ingen ström till bromsljus och vänster bakljus. Jag antar att någon av dessa 2 (eller i kombination med någon mer) gör att positionsljuset fram på släpet inte lyser. Får börja krypa under bilen m.a.o
#390644
Tack Grammse. Då blir det att rensa reservhjulsbaljan i morgon och leta efter felet. Helt plötsligt känns det som det är lättare att hitta felet :lol: Menar du att kontaktstycket sitter där redan nu eller att jag behöver koppla om med det?

/Mikael
#390740
Hade ungefär samma bekymmer med ljuset på vår husvagn. Ibland funkade det hela när jag vände på sladden men inte alltid. Visade sig till slut bero på ett elfel i vagnen (skruv genom en kabel) som gav en hel radda underliga elfel. Enligt familjen gjorde detta mig skogstokig vid fler tillfällen än ett....
#390795
MikaelD skrev: Menar du att kontaktstycket sitter där redan nu eller att jag behöver koppla om med det?

/Mikael
Kontakt stycket sitter på sidan om reservhjulsbaljan på "balken". Du har en svart dosa sitter där den sk "glödtrådsvakten". När man monterar elsattsen så kopplar man mellan kontaktstycket där ,för tjuvar man direkt på kablarna kan du få att bilen varnar för trasiga lampor.
Har du spänning på kablarna där så är det ju så enkelt att det är kabel brott på väg till eldosan.

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]