Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Ja, som topic säger så är det dags för mig att fladdra vidare till ett nytt bilmärke.

Tack för tiden här, jag har haft mycket roligt att läsa folk kommentarer och haft mycket nytta av era tips och tricks genom åren.

Jag säljer min Volvo för att garantierna tar slut nu i december och jag helt enkelt inte törs behålla en bil som kostar så mycket att driva att jag kanske inte har råd med ett större haveri. Dessutom tycker jag den drar alldeles på tok för mycket bensin. På det stora hela har jag varit ganska nöjd med denna sista V70 (den första var en total katastrof som några gamlingar här kanske minns http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... t=missljud ). Nu efter 3700 mil har det börjat knaka i förarstolen, rassla vid gupp i från framvagnen och den har dessutom börjat äta glödlampor i en tidigare oanad takt så det känns ganska ok att köpa en asiat som är lite bullrigare, lite hårdare satt i stötdämpningen men som har ett pris på 221.000:- inkl avtagbart drag och vinterdäck på aluminimumfälg mot en V50 2.0 Diesel momentum för 311.000:-. (vilket är det nämaste i utrustningsnivå man kommer, fast denna har fler hästkrafter än Volvon). Vi byter in V70'n samt frugans 3 år gamla pyttebil på en gång och betalar 0:- i mellanpris.

Ja just det ja, nämnde jag att det är 7 års garanti på bilen och att jag får en check på 10.000:- diesel i handen? :D

Lycka till och ha det bra!
Senast redigerad av 2 NCR, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Brainy
Hoppas du blir nöjd!
Tråkigt att du haft sån extrem otur med dina kärror, fel som inte jag varit i närheten av att märka.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Lycka till med nya bilen!

/L
Användarvisningsbild
av Tomas88
Låter som att det är en Kia du skall köpa.
av NCR
Tomas88 skrev:Låter som att det är en Kia du skall köpa.
Stämmer fint det, en ceed SW 2.0 CRDi (140hk) med partikelfilter osv..

En liknande den som finns i min signatur, i alla fall färgmässigt.
av matzen10
Tjingeling o lycka till!

Fast vi vill nog alla ha uppdateringar om hälsoläget med din nya bil så häng kvar!! Åtminstone då & då..!

M V H
---> Matz
av NCR
matzen10 skrev:Tjingeling o lycka till!

Fast vi vill nog alla ha uppdateringar om hälsoläget med din nya bil så häng kvar!! Åtminstone då & då..!

M V H
---> Matz
Jo så blir det nog, tycker ju så mkt om er så jag vill inte att ni skall missa några tillfällen att skratta åt mig som bytte till en asiat.... :lol:

(Klipper in lite intrassanta länkar)

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... %26o%3Dsp4

http://www.kia-ceed.com
Användarvisningsbild
av Nexus
förvänta dig bara inte att kia är felfria bilar :wink:
Lycka till med nya bilen :D
Men du kan ju vara kvar ändå och dela med dig av dina erfarenheter dåliga/bra :roll:
av bluuman
Farsan köpte en likadan idag, 2.0an, Svart...postar lite bilder när den levererats.
av NCR
bluuman skrev:Farsan köpte en likadan idag, 2.0an, Svart...postar lite bilder när den levererats.
Hur lång leveranstid fick han? Har jag tur får jag min precis innan jul här i Göteborg.... :cry:

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]