Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1483096
Ska man sätta remmen efter märkningarna på remmen (enklast) får man ha bort remskivan. Dessutom bör man byta tätningen på vevaxeln, och kamaxel
av Heijen
#1483882
Hallå! Idag blev remmen bytt och allting fungerar igen! Kuggarna på remmen var helt borta på ett ställe, så nu efter bytet så går b21an starkare än någonsin! Tack så mycket för all hjälp och era tankar och idéer
Användarvisningsbild
av Cotag
#1483885
Kanon!
Gick det att byta remmen utan att ta av remskivan på vevaxeln (längst ner)?
#1483938
@Heijen, Bytte du spännrullen eller var den bra?.
Var så gott som säker på att det gick utan att ta av nedre skivan men ville inte hävda det.
Då det var runt 30 år sedan jag bytte på en B21 A sist gjorde det bakom en mack min gick av :party:
av Heijen
#1483948
Jag lät den sitta, då den var bra som den var. Det är klart att man vill göra så lite jobb som möjligt, och då låter man väl bli att ta av skivan om det nu går på b21 😄👍 Men spännskruven var helt borta när jag skulle montera ihop allt igen, så nu går inte bilen någon laddning istället 😂 Det ska alltid vara något

Sorg

Oktanhalt

Sedan beror det kanske på vad man använ[…]

Gör du det på verkstad är det en g[…]

Hej Känner fan inga vibrationer alls. Undrar […]