I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Vovo850R
#1481122
Hi! I read what you write and recommend cat so then I will use a catalyst. Maybe I should go up a notch in turbo to a TD04-20T? What do you think? When will a 20 T with billet compressor wheel start to do boost? 2500 RPM?
Thanks for all the help so far. :-)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1481127
Already with a 19T with #7 rear housing you will have considerable issues with backpressure. An even bigger compressor will not be beneficial without another turbinewheel. And even then i might not be the best solution. A K24 might be another option if you want more power.
460 T5 AWD

Det är svårt att sälja projekt t[…]

Skulle byta bränslefiltret på en V90 T4[…]

Dags för vinterdäck

Kl. är nu 12:00 och vi har middagsrast och 74[…]

Spola växellådan

Jag betalade 3800kr för ett par veckor sen n&[…]