Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Ska besiktiga min 745:a (745 GLT 16V, B234f -88) på måndag och gör en reflektion när jag ska köra in bilen i garaget. På både min 960 och på sambons 940 tänds lambdalampan när man slår på tändningen, men inte på 745:an. Vet att krav på kat är från 89---> men hur är det egentligen?? Både kontakten från tändstyrboxen (EZ) och bränsleboxen (LH2.4) har utgångar för denna funktion men där kablarna ansluter i instrumenthuset sitter ingen kabel!!

//David
Användarvisningsbild
av andreas88
Jag vet inte men det var samma sak på min 88,a och den besiktigade jag utan att lamdalampan funkade, den fungerade när jag köpte den men la sedan av och vid besiktningen sa han ingenting om det
av Hemulen
Hej. Har en 88-b lh 2,4, har aldrig sett röken av någon lambdalampa.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Kollade med bilprovningens tekniska kundtjänst och fick besked att den ej behöver funka på en 88:a! men jag rotade lite i kablaget vid instrumenthuset och upptäckte att det ine är någon kabel dragen till lambdalampan!

//David
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]