Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477672
Slasse skrev:"Det är på gång..." sa de även när jag hämtade ut min bil i Januari. :) Jag tog precis bort min "Polestar" ur min signatur då jag gett upp hoppet. :)
Nu finns det på Polestars hemsida, du får fixa det och säga vad du tycker :)
De har gjort det lite konstigt och kallar det "Dynamisk effekt" som endast finns under 20 sekunder
#1477701
Vad är dynamisk effekt?
Dynamisk effekt genererar högre mellaneffekt, toppeffekt och vridmoment i upp till 20 sekunder Denna effekt mäts inte i certifieringsprocessen.

Vad är certifierad effekt?
Certifierad effekt är det värde som genereras i WVTA (typgodkännande av hela fordon)


https://engineered.polestar.com/se/prod ... matic-2022

Känns som att den slår av efter dessa 20 sekunder? :-/
Hoppas man inte är mitt i en omkörning då... :-o
#1477788
Niclas skrev: mån 06 dec 2021, 22:12
Slasse skrev:"Det är på gång..." sa de även när jag hämtade ut min bil i Januari. :) Jag tog precis bort min "Polestar" ur min signatur då jag gett upp hoppet. :)
Nu finns det på Polestars hemsida, du får fixa det och säga vad du tycker :)
De har gjort det lite konstigt och kallar det "Dynamisk effekt" som endast finns under 20 sekunder

Jag hittar då ingen för B4?
#1477811
Goldkuhl skrev: tis 07 dec 2021, 16:52
Niclas skrev: mån 06 dec 2021, 22:12
Slasse skrev:"Det är på gång..." sa de även när jag hämtade ut min bil i Januari. :) Jag tog precis bort min "Polestar" ur min signatur då jag gett upp hoppet. :)
Nu finns det på Polestars hemsida, du får fixa det och säga vad du tycker :)
De har gjort det lite konstigt och kallar det "Dynamisk effekt" som endast finns under 20 sekunder

Jag hittar då ingen för B4?
https://engineered.polestar.com/se/prod ... matic-2022
#1477902
Nedladdningen går väl över bilens SIM
Goldkuhl skrev:
Niclas skrev: mån 06 dec 2021, 22:12
Slasse skrev:"Det är på gång..." sa de även när jag hämtade ut min bil i Januari. :) Jag tog precis bort min "Polestar" ur min signatur då jag gett upp hoppet. :)
Nu finns det på Polestars hemsida, du får fixa det och säga vad du tycker :)
De har gjort det lite konstigt och kallar det "Dynamisk effekt" som endast finns under 20 sekunder

Jag hittar då ingen för B4?
Jag fick skriva mitt VIN-nummer för att få fram mitt "trim".
#1479212
Nu sitter jag på Upplands Motor i Sollentuna och väntar på att mina bil ska bli optimerad. Ska sedan ut på en liten längre tur så jag återkommer med en recension ikväll alternativt i morgon hur det blev.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]